شیوه نامه اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی به استان‌ها ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی برای کاستن از آلام و خسارت‌های خانواده‌های نیازمند و آسیب پذیر از بیماری کرونا به استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شیوه نامه اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی به استان‌ها ابلاغ شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی در اجرای راهکار 8-8 سند تحول با موضوع مشارکت فعال آموزش‌وپرورش در مواجهه با نیازهای فوری جامعه از قبیل بیماری‌های فراگیر و خدمت به محرومان از زیر نظام راهبری و مدیریت سند تحول و همچنین در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و کمک مؤمنانه که در نیمه شعبان مطرح فرمودند، شیوه‌نامه اجرایی مرحله دوم طرح رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه ویژه کارکنان اداری و همکاران فرهنگی را به استان‌ها ارسال کرد.

دومین مرحله این رزمایش به پیشنهاد سازمان بسیج فرهنگیان و محوریت این سازمان در کلیه مراکز آموزشی و پرورشی واداری آموزش‌وپرورش سراسر کشور برگزار می‌شود.

شناسایی و رفع مشکلات نیازمندان، گسترش و ارتقای فعالیت‌های جهادی، ادامه نقش‌آفرینی 17 هزار مدرسه و گسترش فعالیت‌های آنان به همه مدارس، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، حفظ کرامت و افزایش انگیزه کارکنان آموزش‌وپرورش، افزایش تعامل و هم‌افزایی بین کارکنان و ... ازجمله اهداف این رزمایش است. لذا این حرکت خیرخواهانه یک فرصت تربیتی و اجتماعی است تا بخشی از آلام و خسارت‌های خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا را تسکین بخشد.

بر اساس این شیوه‌نامه، ستاد کمک مؤمنانه در این رزمایش شامل؛ معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و مرکز بسیج فرهنگیان می‌شود.

همچنین؛ تشکیل گروه‌های جهادی، جلب مشارکت‌ها و جذب ظرفیت‌های استانی و واگذاری کمک‌ها به مناطق اولویت‌دار ازجمله وظایف اجرایی ستادهای استانی است.

این شیوه‌نامه را از اینجا دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار