سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز خبر داد:

هوشمندسازی تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی شهر

بازار تبریز به سنسورهای هوشمند اطفاء حریق مجهز می‌شود

تبریز(پانا) - سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز خبر داد هوشمندسازی تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی شهر تبریز در دستور کار سازمان قرار گرفته است که در این راستا اقدام به نصب دوربین‌های هوشمند در بازار تبریز کردیم.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
هوشمندسازی تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی شهر

به گزارش شهریار، علیرضا زبردست در گفتگویی با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: هوشمندسازی تجهیزات ایمنی شهر و تجهیز بازار تبریز به دوربین هوشمند و در آینده به سنسورهای هوشمند اطفاء حریق، جانمایی علمی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، طرح سبک‌سازی ایستگاه‌ها، آرشیو ایمنی و راه‌اندازی ۱۲۵یار برای آموزش‌های شهروندی به صورت الکترونیک از جمله اقدامات این سازمان است.

او با اشاره به تجهیزات ایمنی دو کلانشهر تبریز و قم خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم مقایسه‌ای بین تبریز و قم داشته باشم، ولی در بحث مقایسه کلانشهر ۱ میلیون و هشتصد هزار نفری تبریز با کلانشهر یک میلیون و چهارصد هزار نفری قم، می‌بینیم که در تبریز ۱۰۰ دستگاه تنفسی داریم و در شهر قم ۵۰۰ دستگاه وجود دارد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: ۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی داریم که ۲۲ ایستگاه آن فعال بوده و ۷۰۰ نفر آتش‌نشان در این ایستگاه‌ مشغول به خدمت هستند، ولی بایستی به نسبت سرعت زمانی۳۷ ایستگاه داشته باشیم.

او شیوع بیماری کرونا را عاملی برای عدم جذب بودجه و راهبرد اهداف سازمان معرفی کرده و افزود: شیوع کرونا و فقدان مرحوم مهندس قلیزاده موجب شد که نتوانیم بودجه مد نظر خود را ارائه و مصوب کرده و ناوگان آتش نشانی را تجهیز کنیم.

زبردست در پایان صحبت‌های خود از تمامی اعضای شورای شهر خواست تا بر اساس تجربه و تخصصی که دارند، کمک‌حال سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار