فرماندار شهرستان شبستر در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه تأکید کرد:

عدالت آموزشی باید در امر تحصیل دانش آموزان فراهم شود

تبریز(پانا) - سومین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه شبستر با حضور مسئولین و اعضای این شورا در اتاق جلسات اداره آموزش و پرورش شبستر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی باید در امر تحصیل دانش آموزان فراهم شود

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شبستر؛ فرماندار شهرستان شبستر در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی مدارس در برگزاری امتحانات نهائی دانش آموزان طبق پروتکل های بهداشتی گفت: با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده از بحث کرونا برای کل کشور، باید شرایطی را فراهم کنیم که در امر ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در سالتحصیلی آینده همانند برگزاری امتحانات، دانش آموزان بتوانند با رعایت موازین و اصول بهداشتی از مهرماه سالجاری به تحصیل ادامه دهند.

حسن مستفید ادامه داد: با توجه به جولان این ویروس منحوس در کشور باید خودمان را برای بدترین شرایط آماده کنیم.

وی افزود: با اینکه ویروس کرونا برای کل دنیا مشکلاتی را در تمامی زمینه ها به وجود آورد ولی در بحث آموزش از طریق فضای مجازی و توسعه زیرساختها در این حوزه دست اندرکاران را برآن داشت تا در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهند و این امر می تواند یک دستاورد برای آموزش پرورش در این دوران باشد.

مستفید در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در امر مدرسه سازی و تکمیل و تجهیز مدارس از نظر امکانات؛ خاطرنشان کرد: شهرستان شبستر یکی از شهرستانهای خیر خیز در امر مدرسه سازی می باشد که خیرین انگیزه بسیار بالایی در احداث مدارس دارند.

این مقام مسئول در شهرستان اضافه کرد: باید با مدیریت مناسب برنامه خیرین را به سمت مدرسه یاری و کیفیت بخشی بیشتر در امر مدرسه سازی سوق دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شبستر هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت منطقه در دو ماه اخیر به دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان برای سالتحصیلی 1399/1400 اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان برای سالتحصیلی آینده طبق بخشنامه ارسالی از استان و با توجه به محدوده بندی که در ستاد ثبت نام منطقه برای دانش آموزان مطابق با محل مسکونی آنها در نظر گرفته شده انجام خواهد شد واز هیچ دانش آموزی از شهرها و روستاهای اطراف در شهر شبستر ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

ابوالفضل اکرمی با بیان اینکه سنجش نوآموزان از 15 تیرماه آغاز خواهد شد؛ تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور در این مرحله فقط دانش آموزانی که در پایه اول ابتدائی ثبت نام خواهند نمود پذیرش شده و پس از پرداخت هزینه سنجش؛ مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه از ایجاد مدارس و رشته علوم معارف اسلامی در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: طبق جلسه ای که ستاد مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار کرد؛ قرار شد که در شهرستان شبستر با توجه به درخواست دانش آموزان برای تحصیل در این رشته؛ مدرسه علوم معارف اسلامی برای دختران در شهر خامنه و برای پسران در شهر شبستر دایر گردد.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود از همت والای خیران و مردم شهرستان شبستر در طرح جمع آوری کمکهای مردمی تقدیر و تشکر کرد و افزود: در این طرح مبلغ 915 میلیون ریال کمک مردمی در قالبهای مختلف جمع آوری شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت و طبق ارزیابی ای که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در این حوزه انجام پذیرفت ؛ آموزش و پرورش منطقه شبستر رتبه دوم استانی را از آن خود کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار