توسعه فرهنگی شهر مدیون تفکر و رهنمون های اهالی فرهنگ و هنر است

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل گفت: با توجه به رشد و توسعه فرهنگی شهر اردبیل طی ۵ سال اخیر، به صراحت می‌توان‌ گفت این رشد و توسعه مدیون تفکر، مشورت، حمایت و پشتیبانی اهالی فرهنگ هنر و رسانه است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فرهنگی شهر مدیون تفکر و رهنمون های اهالی فرهنگ و هنر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهرداراردبیل در دیدار مشترک با جمعی از پیشکسوتان رسانه و دست اندرکاران همایش گرامیداشت مرحوم استاد جعفری دانش در اولین سالگرد درگذشت این چهره فرهنگی اردبیل با اشاره به شخصیت بالا و ماندگار مرحوم جعفری دانش گفت: استاد جعفری دانش علاوه بر اینکه در عرصه رسانه، فردی شاخص و موثر بود بلکه در حوزه مدیریت شهری نیز فردی نکته بین، نکته سنج و دغدغه مند بود که افکار ایشان منجر به توسعه فرهنگی شهر اردبیل شد.
او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد دانش گفت: همواره تفکر و رهنمونهای اهالی فرهنگ و رسانه در توسعه شهر موثر بوده و در طول ۵ سال اخیر در راستای تحقق شعار "اردبیل شهر انسان محور" با حمایت و پشتیبانی اهل فرهنگ و هنر اقدامات متعددی انجام شده و همچنان ادامه دارد.
شهردار اردبیل بابیان اینکه اردبیل دارای تاریخ و پیشینه پر افتخار است افزود: از این جهت لازم بود ادبیات مدیریت شهری را تغییر داد، هرچند به دلیل اختلاف تفکر این تغییر بسیار سخت پیش رفت اما امروز خوشبختانه با پشتیبانی و حمایت اهالی فرهنگ و رسانه به تغییر این گفتمان و توسعه فرهنگی رسیده ایم و شما مفاخرین شهر قوت قلب برای مجموعه شهرداری اردبیل بودید.
لطف اللهیان ادامه داد: تعامل و ارتباط عمیق با بزرگان و ریش سفیدان و پیشکسوتان فرهنگی شهر و مشورت و بهره گیری از افکار اهالی هنر ما را در تحقق ادبیات جدید که توسعه فرهنگی را مقدم بر توسعه عمرانی میدانستیم همراهی کرد و منابع مردمی در پروژه هایی هزینه شد که اولویت دار بود.
او عنوان کرد: اگر امروز پروژه هایی بمانند بازآفرینی و احیای عمارت شهرداری، توسعه شورابیل، احداث پیاده راهها و یا فضایی مانند شهیدگاه برای رویدادهای فرهنگی مذهبی اجرا شده است؛ نشان از تغییر مطالبه شهروندان از جنس عمرانی به جنس فرهنگی است که در نتیجه تغییر شیوه زندگی شهروندان اردبیل را در شورابیل به راحتی میتوان احساس کرد.
شهردار اردبیل شناسایی دقیق اولویت‌ها ، کارشناسی و نگاه اصولی در اجرای پروژه ها را سرلوحه برنامه های شهرداری دانست و بیان کرد: هرچند اقدامات فرهنگی متعددی در ۵ سال اخیر توسط شهرداری اردبیل انجام شده است اما هیچ کوتاهی در توسعه عمرانی نیز انجام ندادیم که امسال نیز در فصل کاری از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت تولید و در سطح شهر توزیع شده است.
لطف اللهیان به ساماندهی ورودی های شهر اعم از آسفالت ریزی، بهسازی با مصالح استاندارد و بصورت فنی، جهت کاهش هزینه های اضافه و نور پردازیهای نوین با نورهای تزئینی و روشنایی اشاره کرد و گفت: تلاش جدی در فصل کاری برای کارهای عمرانی در سطح شهر ادامه دار است.
در این جلسه جمعی از پیشکسوتان رسانه و دست اندرکاران همایش گرامیداشت مرحوم استاد حمدالله دانش از همراهی شهردار اردبیل در برگزاری همایش گرامیداشت مرحوم دانش تقدیر کردند، در بخشی از این پیام تقدیر آمده است:
شهردار فرهنگی و فرهنگ دوست اردبیل
جناب دکتر حمید لطف اللهیان؛
همراهی و کمک‌های ارزشمندتان در برگزاری همایش گرامیداشت، یکی از خدمت گزاران عرصه فرهنگ و رسانه استان "مرحوم استاد حمدالله دانش" نشان از شناخت دقیق، وسعت دید و علاقه وافر جنابعالی به فرهنگ این مرز و بوم است. البته همانطور که شاهد بودیم این همراهی یکی از نمونه های بزرگی است که در دوران مسئولیت شما بعنوان شهردار شهر اردبیل در عرصه فرهنگ به انجام رسیده است.
از این روی بر خود وظیفه میدانیم از همراهی و کمک های شایسته و ارزشمند آن مقام‌ محترم و فرهیخته و همکاران تلاشگرتان سپاسگزاری کنیم و در تداوم خدمت از خداوند منان برای جنابعالی توفیقات روز افزون مسئلت نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار