واگذاری فرآیند تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی به شورای مدارس با نظارت دقیق سازمان دانش آموزی

مشهد (پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان گفت: پیشنهاد کردیم در سال تحصیلی پیش رو لباس فرم دانش آموزی به شورای مدرسه واگذار شود و سازمان دانش آموزی نیز بر این فرآیند نظارت دقیق داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری فرآیند تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی به شورای مدارس با نظارت دقیق سازمان دانش آموزی

قاسمعلی خدابنده در این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی در سال گذشته بصورت متمرکز توسط سازمان دانش آموزی استان انجام گرفت و نظارت خوبی نیز صورت گرفت و این سازمان در زمینه اجرای این طرح نمره خوب و قابل قبولی گرفت و در مجموع از لحاظ کیفیت لباس ها و قیمت تمام شده به نفع دانش آموزان و خانواده ها تمام شد که ما از این قضیه خشنودیم.

وی افزود: پیشنهاد کردیم در سال تحصیلی پیش رو لباس فرم دانش آموزی به شورای مدرسه واگذار شود و سازمان دانش آموزی نیز بر این فرآیند نظارت دقیق داشته باشد تا هم مدیران مدارس تلاش کنند با تولیدی های معتبر قرارداد بسته شود و هم ترجیحا طرح، مدل و رنگ لباس فرم دانش آموزی مدرسه خود را تغییر پیدا نکند تا دانش آموزان به لباس فرم جدید نیازی نداشته باشند و مدیران مدارس فقط برای پایه های ورودی اقدام به سفارش و خرید لباس فرم کنند.

خدابنده اظهار کرد: در ایام تابستان امسال با توجه به شرایط پیش آمده کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان در کانون ها و دارالقرآن ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، محتواهای آموزشی الکترونیکی نیز در شبکه های مجازی و بویژه شبکه شاد بارگذاری شده است و دانش آموزان علاقه مند می توانند از آن ها استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای بازگشایی مدارس در مهرماه 99 سه سناریوی احتمالی را پیش بینی کرده ایم. در حالت اول ممکن است دانش آموزان در شرایط عادی و طبیعی در کلاس ها حاضر می شوند و طبق روال سال های گذشته مدارس فعالیت خواهند بود. در حالت دوم ممکن است شرایط به گونه ای باشد که در مدارس پر تراکم دانش آموزان را به دو گروه "الف" و "ب" تقسیم بندی کنیم و بخشی از دروس به صورت حضوری و بخش دیگری به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در حالت سوم نیز ممکن است شبیه به شرایط چهار ماه گذشته آخر سال تحصیلی جاری دانش آموزان امکان حضور در مدرسه را نداشته باشند و آموزش از طریق شبکه شاد و بسترهای مجازی ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش در فضای مجازی "شبکه شاد" اولویت اول وزارت آموزش و پرورش است که یک کانال ارتباطی دوسویه میان معلم، دانش آموز و مدیر مدرسه برقرار می کند و این شبکه می تواند بخشی از مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان را حتی خارج از وقت اداری برطرف کند که بسیار مثبت خواهد بود.

خدابنده در پایان عنوان کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی برای سال تحصیلی آتی قریب به 19 هزار معلم کمبود دارد که در این خصوص رایزنی های فراوانی با وزارت متبوع صورت گرفته است تا با استفاده از نیروهای حق التدریس شاغل، بازنشسته و آزاد، نیروهای خرید خدمات آموزشی، استمرار خدمت بازنشستگان، برون سپاری و سرباز معلم این کمبود را مثل سال گذشته جبران کنیم و هیچ کلاسی بدون حضور معلم نماند.

در ابتدای این جلسه علی محمد یونسی مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در گزارشی به تشریح فعالیت های این سازمان در زمستان 98 و بهار 99 پرداخت و گفت: در این ایام آموزش مربیان و اعضا در سراسر استمرار داشته است و به خاطر شرایط جامعه در زمان بیماری کرونا کانال های آموزشی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی در فضای مجازی فعال بوده اند.

وی ادامه داد: جمع آوری و داوری جشنواره الگوی مهارت های برتر تدریس مربیان، برگزاری چندین جلسه تخصصی با حضور مدرسین تشکیلات به صورت مجازی، دریافت، باز بینی و ارسال بیش از 100 اثر و محتوا برای شبکه آموزشی شاد همچنین برگزاری مسابقه با موضوع کرونا در فضای مجازی و دریافت 1366 اثر و ارسال هدایا به درب منازل 100 نفر از برگزیدگان این مسابقه بخشی از فعالیت های این سازمان در حوزه فضای مجازی بود.

یونسی اظهار کرد: کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان با بیش از 36 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی همچنین گرامیداشت هفته معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی با عناوین سپاس معلم و سپاس مربی و اقدام ابتکاری در مراجعه حضوری جمعی از یاور مربیان به درب منازل مربیان و پیشکسوتان تشکیلاتی برای عرض تبریک از اقدامان سازمان دانش آموزی استان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار