آب شرب اردبیل مشکل بهداشتی ندارد

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خبر داد طبق بررسی‌های انجام شده از سوی عوامل بهداشت، محیط زیست و آب و فاضلاب استان هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آب شرب اردبیل مشکل بهداشتی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل در جلسه شورای سلامت استان گفت: برخی از روستا‌ها دارای مشکل آب شرب هستند، اما نحوه کلر زنی و بهداشت آب اردبیل جهت استفاده مشکلی ندارد.

او ادامه داد: شش شهرستان دارای تصفیه خانه فاضلاب شهری است و تصفیه خانه فاضلاب اردبیل پاسخگوی ورودی فاضلاب نیست و اعتبار لازم برای توسعه این تصفیه خانه جذب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه هر گونه استفاده از فاضلاب خام در کشاورزی ممنوع است گفت: مشکل آب روستای بارزیل مشکین‌شهر بار‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل کمبود آب گاهی از فاضلاب خام برای آبیاری استفاده می‌کنند و خوشبختانه مشکل در آزمایش اولیه مشکل بهداشتی مشاهده نشده است.

ندایی با اشاره به اینکه انتقال فاضلاب شهرک صنعتی ۲ دارای مشکل است افزود: برای دفع فاضلاب شهرک صنعتی ۲ باید طبق برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت اقدامات مناسبی انجام داد.

او همچنین در مورد آب روستا‌ها گفت: جهت تامین آب مورد نیاز روستا‌ها باید برنامه ریزی شود که طبق آمار آب و فاصلاب استان ۹۸۳ روستا تحت پوشش و ۷۱۳ روستا غیر تحت پوشش آب و فاضلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل افزود: برخی از روستا‌هایی که تحت پوشش آب و فاصلاب نیست باید از آب مورد استفاده نمونه برداری کرده و نسبت به سلامت آب اطلاع رسانی دقیق شود.

ندایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در فصول گرم سال کشاورزان، عشایر و روستاییان مواظب تب کریمه باشند که از طریق کنه و ذبح احشام به انسان منتقل می‌شود.

او با بیان اینکه دامپزشکی استان باید آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از این بیماری خطرناک انجام دهند افزود: آموزش‌های لازم برای عشایر و دامپروران و سایر افرادی که به نوعی ذبح احشام انجام می‌دهند بصورت شفاف و عواقب این بیماری داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: حساس سازی مسولین و مردم و عدم استفاده از گوشت تازه جهت پیشگیری از بیماری‌های نو پدید و تب کریمه کنگو ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار