آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تصمیم مهم حاجی‌میرزایی درباره مدیران دوشغله تا تأکید مجلس بر تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش

تهران (پانا) _ تصمیم مهم وزیر آموزش و پرورش در ممنوعیت ادامه تصدی مسئولیت مدیران دارای تعارض منافع یکی از خبرهای مهم هفته بود که در ماه‌های آتی شاهد آثار این تصمیم مهم در دستگاه تعلیم و تربیت خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
از تصمیم مهم حاجی‌میرزایی درباره مدیران دوشغله تا تأکید مجلس بر تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش

موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با پذیرش 20 هزار دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری، اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان در صحن علنی مجلس، تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی، اعلام زمان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، زمان آزمونهای جهش تحصیلی و اظهارات اخیر رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره شهریه مدارس غیردولتی از مهم‌ترین خبرهای این حوزه در هفته اخیر بود.

برخی از مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته را در اینجا بخوانید:

ادامه تصدی مسئولیت مدیران دارای تعارض منافع در آموزش و پرورش ممنوع است

حاجی میرزایی این هفته در یکی از مهم‌ترین تصمیمات دوره تصدی خود در وزارت آموزش و پرورش با هدف مقابله با فساد و جلوگیری از هرگونه تعارض منافع در نظام تعلیم و تربیت، ممنوعیت تصدی مسئولیت مدیران دارای تعارض منافع را در چارچوب اختیارات وزیر به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کرد.

‏به گفته وزیر آموزش و پرورش این تصمیم شامل ممنوعیت هم زمان راه‌اندازی و اداره مدرسه غیردولتی، عضویت در شورای سیاستگذاری و شورای نظارت استان‌ها، قرارداد همکاری با مهندسان مشاور، انعقاد قرداد اجرای طرح‌های پژوهشی و...از جمله مصادیق تعارض منافع در آموزش و پرورش است.

مشمولان این دستور باید حداکثر ظرف مدت دوماه تکلیف خود را مشخص کنند یا توقف اینگونه فعالیت‌ها یا استعفا از تصدی پست اجرایی و انصراف از عضویت در شوراهای مذکور؛ فقط یکی را انتخاب کنند.

زینی‌وند: هیچ معلمی بدون کارت صلاحیت حرفه‌‌ای، حق تدریس در مدارس غیردولتی را ندارد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در تازه‌ترین نشست خود با رسانه‌ها از ضرورت کارت صلاحیت برای معلمان شاغل در مدارس غیردولتی خبر داد.

زینی‌وند همچنین درباره الگوی شهریه مدارس غیردولتی در سال جدید گفت: سعی کردیم از دخالت سلیقه افراد و اشخاص در تعیین الگوهای شهریه در مناطق جلوگیری کنیم و از سامانه‌هایی مثل سناد و سازمان تامین اجتماعی در تعیین ملاک‌های تعیین شهریه بهره گرفتیم.

وی با اشاره به ۱۳ مورد موثر در تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: امسال از مردادماه کارگروه تعیین شهریه تشکیل شد که سعی کردیم در تعیین الگوی شهریه هم حقوق موسسان، هم معلمان و هم دانش‌آموزان رعایت شود و خط قرمز ما عدول از قوانین و مقرراتی است که موسسان باید رعایت کنند.

بالاترین میزان شهریه مدارس غیردولتی ۱۷ میلیون تومان است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره وضعیت شهریه‌‌های مدارس در سال جدید تحصیلی گفت: امسال میانگین افزایش شهریه ۲۳ درصد است. حداقل افزایش ۱۵ درصد و حداکثر آن ۳۰ درصد است. یعنی باکیفیت‌ترین مدرسه ۳۰ درصد افزایش شهریه داشته است. بالاترین نرخ شهریه در مدارس ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

وی در همین نشست تاکید کرد که شهریه فعالیت‌های غیرآموزشی فوق برنامه که به علت تعطیلی مدارس اجرا نشده‌اند باید بازگردانده یا در فیش شهریه سال بعد محاسبه ‌شود.

تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تا 2 تیرماه

دانش‌آموزانی که تا امروز موفق به ثبت‌نام الکترونیکی برای دریافت کتاب‌های درسی نشده‌اند این هفته خبر خوشی مبنی بر از تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تا روز دوشنبه دوم تیرماه شنیده‌اند.

اسدالله مرتضایی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با اعلام این خبر گفت: زمان ثبت سفارش فردی و گروهی کتاب‌های درسی در سامانه فروش و توزیع کتاب‌های درسی، به مدت یک هفته، از روز دوشنبه مورخ 26/3/99 تا روز دوشنبه مورخ 2/4/99، تمدید شد.

تأکید نمایندگان مجلس بر تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش و قول وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی برای رسیدگی

هفته گذشته اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس یازدهم در ملاقاتی با وزیر آموزش و پرورش از او خواستند درباره نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش اقدام کند.

در این نشست برای طرح مشکلات آموزش و پرورش استان گیلان و چاره اندیشی برای حل مسائل استان برگزار شد، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان به تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی و نیروهای نهضتی و جذب آموزشیاران و درخواست به تعویق افتادن آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی در شهریور ماه سال جاری اشاره و خواستار اجرای این قوانین شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اشاره کرد: طرح مجلس برای تصویب نظام‌رتبه‌بندی معلمان، فرسودگی کانکس آموزشی در مناطق عشایری، مغایرت ادغام معاونت تحقیقاتی با پشتیبانی، توجه به مشکلات عدیده بازنشستگان آموزش و پرورش و دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای بیمه بیکاری مدارس غیردولتی از دیگر مسائل طرح شده در این نشست بود.

وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس: در 5 ماه اخیر 65 درصد به حقوق معلمان اضافه شده است

حاجی‌میرزایی این هفته باحضور در صحن علنی مجلس به پرسش‌های نمایندگان مجلس یازدهم درباره موضوعات مربوط به معیشت فرهنگیان و تصمیمات مهم دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ داد.

تبدیل وضعیت 25 هزار نیروی پیش دبستانی، حق‌التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی تا مهر امسال 99 یکی از قول‌های مهم حاجی‌میرزایی در محضر نمایندگان مردم بود.

وزیر همچنین در این جلسه گفت که در 5 ماه اخیر (از بهمن 98 تا خرداد 99) 65 درصد به حقوق معلمان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این 25 هزار نفر را تا مهر آینده تبدیل وضعیت خواهیم کرد گفت: برای شروع سال تحصیلی آینده حدود 197 هزار معلم کم داریم.

پذیرش 20 هزار دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری سال 1399

سازمان اداری و استخدامی کشور با پذیرش 20 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان در سال 1399 موافقت کرد.

زمانی برای جهش تحصیلی

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد که متقاضیان جهش تحصیلی امسال از فردا 31 می‌توانند با شرکت در آزمون‌های مربوطه اقدام به جهش تحصیلی کنند. حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره موضوع جهش تحصیلی گفت که خودش و حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی با اصل جهش تحصیلی موافق نیستند ولی فعلا این موضوع جزو قوانین است و اجرا می‌شود اما آنها درصدد حذف آن هستند و اقدامات لازم را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

نوبخت: تامین اعتبار صددرصدی برای تکمیل پروژه‌های فضا‌های آموزشی یک الزام است

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه با وجود محدودیت‌های اعتباری تامین اعتبار کامل برای تکمیل پروژه‌های آموزشی الزام است.

نوبخت با اشاره به اینکه ۸۲ هزار طرح عمرانی نیمه کاره داریم، بیان کرد: در میان این پروژه‌های موجود تکمیل پروژه‌های فضا‌های آموزشی یک الزام است و ۱۰۰ درصد رقمی که در بودجه آمده است آن را کامل دریافت خواهیم کرد.

زمان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی مشخص شد

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی روز جمعه ۲۰ تیر در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از روز شنبه ۱۷ خرداد تا سه شنبه ۲۷ خرداد از طریق سامانه ثبت‌نام انجام شد. تمامی مراحل ثبت‌نام اعلام نتایج آزمون درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ آن از طریق سامانه ثبت‌نام و اعلام نتایج استان انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار