شناسایی 500 صنعتگر فعال صنایع‌دستی در نی‌ریز

شیراز (پانا) - مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نی‌ریز از شناسایی 500 صنعتگر صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 500 صنعتگر فعال صنایع‌دستی در نی‌ریز

حمیدرضا هادی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: در تلاش هستیم با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از طریق بانک‌های عامل و قرض‌الحسنه و ایجاد بازارچه‌های فروش، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه‌های صنایع‌دستی جلوگیری کنیم.

او افزود: تا‌کنون یک‌هزار هنرمند صنایع‌دستی در نی‌ریز شناسایی شده‌اند که نزدیک به ۵۰۰ هنرمند فعال و دارای مجوز رسمی از وزارتخانه هستند، نزدیک به ۲۰ هنرمند نیز تحت پوشش بیمه صنایع‌دستی قرار دارند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نی‌ریز گفت: یکی از اتفاقات خوب حوزه صنایع‌دستی در چند سال اخیر، مهیا شدن کارگاه‌ها است که از طریق مشاغل خانگی و سامانه کارا تسهیلات دریافت کردند که علاوه بر راه‌اندازی، معرفی محصولات و فروش بیشتر این کارگاه‌ها را نیز فراهم آورده است.

او افزود: سرای فاتح و خانه صنایع‌دستی دو مرکز فعال تحت نظارت اداره نی‌ریز هستند که برای حمایت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در چهار محور اصلی شامل خدمات آموزشی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش فیزیکی و اینترنتی فعالیت می‌کنند.

هادی عنوان کرد: در حال حاضر مجموعه‌های سرای فاتح و خانه صنایع‌دستی این اداره علاوه برتعامل و همکاری با شهرداری با دانشگاه دختران فضل، آموزش‌و‌پرورش در زمینه آموزش به دانشجویان و دانش‌آموزان در مرکز هنری سرای فاتح، کارگاه‌های مختلف برگزار کرده است.

او افزود: در این راستا، اقداماتی چون ایجاد بازارچه در سرای تاریخی فاتح، گالری، سایت فروش اینترنتی با همکاری شهرداری و برگزاری کلاس‌های صنایع‌دستی با پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نی‌ریز گفت: پیشینه تاریخی سفالگری و چاقو سازی در این شهرستان با کشفیات باستان‌شناسی به زمان هخامنشیان برمی‌گردد و دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، گلیم، خراطی، چرم‌دوزی، پته‌دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در نی‌ریز فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار