گفت‌وگو با غلامرضا بهروان، مشاور امور مسابقات سازمان لیگ :

آغاز لیگ برتر یک تصمیم ملی است

تهران (پانا) - با اینکه تیم‌ها چند هفته‌ای است تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و هفته بیست و دوم رقابت‌ها نیز هشتم و نهم تیرماه طبق برنامه برگزار خواهد شد، ولی باز هم اخباری مبنی بر انصراف تعدادی از تیم‌ها از حضور در این رقابت‌ها به گوش می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز لیگ برتر یک تصمیم ملی است

به گزارش ایران، غلامرضا بهروان، مشاور امور مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره خبر منتشر شده درخصوص انصراف 6 باشگاه لیگ برتری که به امضای مربیان و بازیکنان آنها هم رسیده گفت: «من در جریان این نامه نیستم اما وقتی برنامه مسابقات اعلام شده، یعنی اینکه تیم‌ها باید بیایند بازی کنند.» اگر باشگاهی در مسابقات شرکت نکند یا انصراف بدهد، طبق قوانین با آن برخورد می‌شود؟ بهروان به این سؤال چنین پاسخ داد: «بله. قانونگذار در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم را کرده است.» او درباره اینکه اگر 6 باشگاه انصراف بدهند، لیگ برتر با 10 تیم برگزار خواهد شد، گفت: «نمی‌دانم. اول باید ببینیم چنین نامه‌ای نوشته شده یا نه و دلایل‌شان چیست و بعد در این خصوص به اظهار نظر بپردازیم.»
این در شرایطی است که تیم‌ها در حال رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی هستند و تمرینات خود را هم برگزار می‌کنند. بهروان در این باره ادامه داد: «اگر رعایت می‌کنند، به معنای آن است که می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند. همه تیم‌ها تست کرونا داده‌اند و تمرینات‌شان را هم شروع کرده‌اند.»

رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفته بود که کمتر از 2 درصد بازیکنان به کرونا مبتلا هستند. بهروان درباره اینکه این آمار خوبی به نظر می‌رسد را تأیید کرد و گفت: «بله این آمار خوبی است. ضمن اینکه یک سری از بازیکنان که تست اول‌شان مثبت بود، بعد از یک هفته تست دوم‌شان منفی بود.» انتقادهای برخی بابت شروع مجدد مسابقات در شرایطی است که گروهی دیگر بسیار مشتاق آغاز لیگ برتر هستند. محسن ربیع‌خواه، ‌هافبک پرسپولیس در گفت‌وگو با «ایران» به این موضوع اشاره کرد که همه کسب و کارها باز شده و تفاوتی میان فوتبالیست‌ها و مردم وجود ندارد. بهروان در این باره چنین نظر داد: «آغاز رقابت‌های ورزشی و لیگ یک تصمیم ملی است. ستاد ملی مبارزه با کرونا، ریاست محترم جمهوری، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی که خیلی تخصصی این مسائل را دنبال می‌کند، همه روی این موضوع صحه گذاشته‌اند.»

بهروان درباره انتقادها و کنایه‌هایی که به او پس از صحبت‌هایش درخصوص تصمیم درباره شروع لیگ شده بود، چنین واکنشی داشت: «اشکالی ندارد. الان جامعه طوری شده که هر کسی از منظر خودش مسائل را می‌بیند. به قول شاعر هر کسی نقش خویشتن بیند در آب ولی ما به فوتبال مملکت و فوتبال ملی فکر می‌کنیم و اتفاقاً برای برگزاری مسابقات منافع باشگاه‌ها و همه چیز در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه اولویت هم سلامتی بازیکنان و همه عوامل دست اندرکار برگزاری مسابقات است. آنها هم مثل همه بخش‌های جامعه برای ما محترم و عزیزند ولی فوتبال هم بخشی از زندگی است و زندگی مردم هم جریان دارد.» مخالفت‌ها در شرایطی انجام می‌شود که تیم ملی فوتبال مهر و آبان باید در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، 3 دیدار حساس را برگزار کند و بازیکنان در این حدود 4 ماه باید خود را در شرایط بازی قرار دهند. بهروان در این باره گفت: «بله همینطور است. به غیر از این ما مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش داریم. آنجا دیگر اینطور نیست که بگویند ما بازی نمی‌کنیم. می‌خواهند اینجا بازی نکنند، آنجا بازی کنند؟ اصلاً چه تضمینی وجود دارد که آن موقع شرایط بهتر شده باشد؟ با توجه به اینکه متخصصان می‌گویند تا زمانی که واکسن کرونا کشف نشود وضع همین است، باید پروتکل‌ها و بهداشت فردی را بیشتر رعایت کرد.»

با این حال، به نظر می‌رسد که در نهایت صعود به جام جهانی برای همه اهالی فوتبال ایران از همه چیز مهم‌تر باشد. بهروان در این باره گفت: «صد درصد از منظر فوتبال ملی همین طور است ولی حضور شایسته تیم‌های باشگاهی ما در آسیا هم خیلی مهم است. همه این‌ها منوط به این است که لیگ منظمی داشته باشیم و در این شرایط تیم ملی ما هم در حالت بهتری در مسابقات ظاهر خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار