روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

خواهر رهبر کره شمالی شرق آسیا را متشنج کرد؛ اون کجاست؟

تهران (پانا) - رهبر کره شمالی بار دیگر ناپدید شده است و خواهر کوچکش هم کره جنوبی را تهدید می‌کند اما معلوم نیست که در کره شمالی چه خبر است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خواهر رهبر کره شمالی شرق آسیا را متشنج کرد؛ اون کجاست؟

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشت: روابط دو کره (کره شمالی و کره جنوبی) پس از مدتی آرامش و دیدارهای دو جانبه میان مسئولان دو کشور در سال های گذشته به ویژه پس از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر متشنج شد.

این بار تنش را «کیم جونگ اون» که بار دیگر از دیده ها پنهان شد، به وجود نیاورد بلکه «کیم یو جونگ» خواهر کوچکش به وجود آورد. کیم یو جونگ که کاندیدای جانشینی رهبر کره شمالی در صورت وقوع هر گونه اتفاق غیرمترقبه است کره جنوبی را تهدید کرد در صورتی که دست از تحریک های خود بر ندارد با حملات نظامی دردناکی رو به رو می شود.

تحریک های مربوطه ناشی از چیزی بود که خانم کیم حملات شدید گروه های فراری از کره شمالی توصیف کرد که علیه کشورش به راه انداخته اند و شامل فرستادن بالن هایی از طریق مرزها می شود که شامل اطلاعیه هایی می شود که نظام حاکم بر پیونگ یانگ را به شدت مورد انتقاد قرار می دهد.

رفیق کیم این مخالفان را «زباله های انسانی» و «سگ های هار» توصیف کرد و تهدید کرد که اگر فورا کارهای خود را متوقف نکنند دهان آنها را می بندد و نیز تهدید به اقدام انتقامجویانه ای در آینده کرد که رهبر ارشد و رئیس حزب حاکم وی را به انجام آن مجاز کند.

دولت کره جنوبی این تهدیدها را جدی گرفته و نشست اضطراری شورای امنیت ملی برگزار کرد و در عین حال وعده داد که این فراری ها را با قاطعیت محاکمه می کند و در نهایت اقدامات تحریک آمیزشان را متوقف می کند و از همسایه شمالی خود خواست که روابط را حفظ کرده و پایبندی به معاهده صلح میان دو کشور که بعد از جنگ کره امضا شد را ادامه دهد.

این تهدیدهای کره شمالی و تنش بازتاب دهنده یا به عبارتی امتداد وخامت روابط چین و آمریکاست و این قابل توجه بود که رفیق کیم یو جونگ دومین سالروز دیدار برادرش با ترامپ در سنگاپور را با وعده پیشرفت بیشتر توان نظامی در دو بخش هسته ای و موشک های بالستیک این کشور و ترتیب ندادن دیدار جدید میان رهبران دو کشور که واشنگتن از آن به عنوان دستاورد سیاسی به کارگیرد بدون آن که تحول مستقیم و ملموسی در پی داشته باشد،جشن بگیرد.

پرسشی که در این بین با قدرت مطرح می شود این است که: رهبر کره شمالی کجاست و برای په پس از ناپدید شدنش برای بار دوم در ماه آوریل گذشته دیگر در ملأ عام ظاهر نشده است؟

چه داخل و چه خارج از کره شمالی هیچ کس پاسخی به این سئوال ندارد زیرا در حالت نخست(یعنی داخل کره شمالی) عواقب وخیمی دارد و هیچ گونه اطلاعات قابل اعتمادی نیز وجود ندارد و در حالت دوم یعنی خارج از این کشور همه گمانه زنی ها که درباره مرگ رهبر کره شمالی در رسانه های آمریکایی و کره جنوبی شایع شد دروغ از آب در آمد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به نظر می رسد که از سرگرم شدن دشمنانش به حالت های اختفایش و ترویج شایعه ها درباره چاقی و اعتیاد شدیدش به سیگار کشیدنش لذت می برد به همین دلیل بار دیگر ناپدید شد و میدان را برای خواهر کوچکش خالی کرد تا برای رهبری آموزش ببیند و مهارت لازم را به دست آورد یا شاید هم خودش را بزرگتر از آن ببیند که سطح خود را به سطح دشمنانش در آمریکا یا همپیمانش یعنی کره جنوبی پایین بیاورد.

رفیق کیم به نظر می رسد از برادرش رهبر ارشد کره شمالی تندروتر است و بیم آن داریم که روزی فرا برسد که آمریکایی ها و کره جنوبی ها حسرت کیم جونگ اون و دوران او را بخورند البته اگر به طور کامل از صحنه کره شمالی ناپدید شود و خواهرش قدرت را به دست بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار