خراسان جنوبی ، جزء 5 استان درگیر با گردو غبار

بیرجند (پانا)- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزء 5 استان درگیر پدیده گرد و غبار است گفت:افزایش سرانه فضای سبز و ازدیاد ظرفیت نگهداشت هرزآب ها و نزولات آسمانی  از جمله اهداف طرح های مقابله با بیابان هاست.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خراسان جنوبی ، جزء 5 استان درگیر با گردو غبار

علیرضا نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت(27 خرداد) روز مقابله با بیابانزایی برگزار شد ،گفت: بیابانزدایی و مقابله با گسترش بیابان ها ، باعث افزایش پوشش گیاهی می شود که این امر ، گرد و غبار و فرسایش را کاهش می دهد.

نصر آبادی گفت:خراسان جنوبی ، دومین استان بیابانی کشور محسوب می شود به گونه ای که 5 میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع استان ، بیابانی است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:در استان ، 3 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی تحت فرسایش شدید بادی وجود دارد که این اراضی در 28 کانون می باشد .

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزء 5 استان درگیر پدیده گرد و غبار است گفت:سال گذشته در بیش از یک میلیون هکتار از اراضی، طرح های جامع بیابانزدایی انجام شده است.

نصرآبادی در خصوص اعتبارات جذب شده در سال گذشته گفت:40 میلیارد تومان از محل کارگروه مقابله با گرد و غبار ، 33 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی و 10 میلیارد دیگر نیز به منظور مقابله با بیابانها به استان اختصاص یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از جمله اهداف طرح های بیابانزدایی ، افزایش سرانه فضای سبز و ازدیاد ظرفیت نگهداشت و ذخیره نزولات آسمانی می باشد.

او در خصوص طرح ترسیب کربن گفت:این پروژه یکی از پروژه های بین المللی و موفق ما بوده است که الگویی برای سایر استانها نیز شده است و با الگوبرداری از خراسان جنوبی، در 21 استان در حال اجراست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: موفقیت این پروژه به حدی بوده است که تاکنون بیش از یک هزار گروه از آن بازدید داشته اند و خراسان جنوبی با توجه به موفقیت در این پروژه ، می بایست گزارشی را همراه با استان کرمان به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کند.

نصر آبادی در خصوص برنامه های روز جهانی بیابانزدایی گفت:بازدید از پروژه های مربوط به این حوزه که قسمتی از آنها به صورت مشارکتی با مردم انجام شده است ، در 4 شهرستان فردوس، زیرکوه، طبس و خوسف صورت خواهد گرفت.

او گفت: در امر مقابله با بیابانها و افزایش پوشش گیاهی نیازمند مشارکت مردمی می باشیم و شماره 1504 ، پل ارتباطی بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم است که عموم می توانند با این سامانه در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار