ایجاد 409 مورد اشتغال در جامعه عشایری فارس در سال 98

شیراز (پانا) - مدیرکل امور عشایر فارس، ایجاد اشتغال در جامعه عشایر را از استراتژی‌ و راهبردهای عمده اقتصادی اداره کل امور عشایر استان فارس، علاوه بر حمایت و صیانت از اشتغال موجود به منظور پیشگیری از مهاجرت عشایر از بخش تولید و ورود به بخش‌های غیرتولیدی و مصرفی و حاشیه‌نشینی در مجاورت شهرها و روستاها، برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد 409 مورد اشتغال در جامعه عشایری فارس در سال 98

روح اله بهرامی امروز با اشاره به اینکه عشایر حدود 3 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و در عین حال سومین جامعه استان فارس را شامل می‌شوند، افزود: عشایر از نقش پراهمیت و قابل توجهی در بخش تولید به لحاظ ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برخوردارند، بطوریکه بالاترین نرخ اشتغال و پایین‌ترین نرخ بیکاری متعلق به این جامعه است.

او ادامه داد: عشایر از طرف دیگر، نقش تعیین‌کننده‌ای در امنیت غذایی استان و حتی کشور با تولید گوشت و فراورده های دامی دارد.

او با تاکید بر اینکه اساسا مهاجرت از جامعه تولیدکننده به جامعه مصرف‌کننده پدیده مذمومی است و باعث نابودی اقتصاد تولیدی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تکالیف تعیین شده ایجاد اشتغال در سطح استان فارس برای دستگاه‌های اجرایی، این اداره کل در سال 1398 متعهد به ایجاد 392 اشتغال موقت و دائم بوده که خوشبختانه در سه محور بهسازی امور تولید، خدمات مطالعاتی و عمرانی و فعالیت‌های مربوط به تشکل‌های عشایری، موفق به ایجاد 409 اشتغال شده است.

مدیر کل امور عشایر فارس ادامه داد: با پیگیری اداره مطالعات، اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال، ثبت و کد رهگیری برای آنها صادر شده است.

بهرامی گفت: در راستای برنامه راهبردی و عملیاتی این اداره کل در سال 1399، برنامه ایجاد اشتغال دائم و موقت اداره کل امور عشایر استان فارس با برش شهرستانی و با تلاش در راستای تحقق شعار سال که جهش تولید است، تهیه و برای اجرا در دست پیگیری قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار