مریم عیسی پور، دانش آموز هنرمند و طراح چهره درگفتگو با پانا:

دانش آموز هنرمند، دانش آموز مبتکری است که با روح زندگی مانوس است

اهر(پانا) - سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان میثاق همه کارگزاران آموزش و پرورش ایران با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره تقسیم کار در سطح ملی و الزامات در مسیر تهیه شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز هنرمند، دانش  آموز مبتکری است که با روح زندگی مانوس است

این سند ترسیم‌گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی - مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، تبیین شده است.

در این سند، تعلیم و تربیتِ زیباشناختی و هنری، از ساحت های تعلیم و تربیت برشمرده شده است. در بخش «بیانیه ارزش ها» به جامعیت، یکپارچگی و توجه متوازن به ساحت های تعلیم و تربیت اشاره شده و به ایجاد روحیه کارآفرینی، کسب شایستگی های عام حرفه ای و مهارتی و هنری زمینه ساز کار مولد، اشاره شده است.

در هدف های عملیاتی و راهکارها، آمده است: پرورش تربیت یافتگانی که با قدرشناسی و درک زیباشناسانه آفرینش الهی و مصنوعات هنرمندانه بشری، درک مفاهیم فرهنگی و میان فرهنگی و بهره گیری از قدرت تخیل، توانمندی های لازم در خلق آثار فرهنگی و هنری را به دست می آورند و برای حفظ و تعالی میراث فرهنگی، تمدنی و هنری در سطح ملی و جهانی بر اساس نظام معیار اسلامی می کوشند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هنر را از مولفه های مؤثر اجتماعی دانسته و معتقد است: هنر در روح و کالبد کودکان و نوجوانانمان حضور دارد و این امر می تواند باعث ایجاد انگیزه بهتر آموزشی در دانش آموزان باشد.

مریم عیسی پور، دانش آموز پایه هشتم و هنرمند و طراحی که اشتیاق زیادی به ترسیم چهره به خصوص چهره امام (ره) و شهدا دارد ضمن تلاش برای تحصیل، رشته طراحی را نیز به عنوان زمینه هنری خود و بروز استعدادهای نهفته اش انتخاب کرده است. پانا گفتگویی با این دانش آموز انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

سلام، لطفا خودتان را مختصر معرفی بفرمایید؟

مریم عیسی پور هستم چهارده ساله و دانش آموز پایه هشتم از مدرسه شهید رجایی شهرستان اهر

طراحی را از چه زمانی آغاز کردید؟

از زمان کودکی به طراحی و نقاشی علاقه داشتم و در پایه هشتم به کلاس خانم رضایی رفتم تا آموزش را به طور منظم شروع کنم.

چرا علاقه به طراحی چهره امام و شهدا دارید؟

چون فکر می کنم ما مدیون امام و شهدا هستیم و می خواهم آن ها را الگوی زندگی خود قرار دهم.

وضعیت تحصیلی ات را چطور ارزیابی می کنی؟

از نظر مدیر مدرسه مان و معلم ها خیلی خوب هستم و بیشتر به درس ادبیات فارسی علاقه مندم.

چه انتظاری از عوامل مدرسه و معلمانتان دارید؟

دانش آموزانی را که استعدادهای ویژه ای دارند و از توانایی های خاصی برخوردار هستند حمایت کنند. البته مدیر و عوامل مدرسه رجایی از این دانش آموزان به اندازه کافی پشتیبانی می کنند. از مسئولین آموزش و پرورش تقاضا دارم به رشته هنر توجه بیشتری داشته باشند.

چه استعدادهای دیگری در خودتان سراغ دارید؟

در رشته های شعر، خیاطی و مجسمه سازی نیز توانایی دارم.

در آینده چه برنامه ای برای پیشرفت در این رشته دارید؟

تلاش می کنم با گذراندن دوره های کارآموزی و پیشرفته، استعداد خودم را در مسیر اصولی شکوفاتر کنم و تبدیل به یک طراح موفق و دارای ایده های نو شوم.

چه توصیه ای برای هم سن و سالان خودتان دارید؟

توصیه می کنم برای کشف استعدادهایشان و دنبال کردن آن ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی تلاش کنند و هیچ وقت نا امید و مایوس نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار