جرایم مالیاتی تا ۱۰۰ درصد در آذربایجان‌غربی بخشیده می‌شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بخشودگی جرایم مالیاتی با هدف حمایت از تولید و فعالان اقتصادی در شرایط بیماری کرونا صورت می‌گیرد، گفت این بخشودگی‌ها به صورت پلکانی بوده و در شرایط خاصی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جرایم مالیاتی تا ۱۰۰ درصد در آذربایجان‌غربی بخشیده می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایبجان غربی، حسن کوماسی با بیان اینکه درصد بخشودگی جرایم مالیاتی بر اساس شاخص هایی نظیر زمان ابلاغ برگ قطعی مالیاتی مؤدیان و مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا تا پایان سال ۹۹ اعمال می شود، افزود: مؤدیانی که تاریخ ابلاغ برگ قطعی مالیاتی آنها تا ۳۱ دی ماه سال گذشته است، به شرط پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان خرداد ماه، می توانند از بخشودگی ۹۰ درصدی برای واحد های تولیدی و ۸۰ درصدی برای سایر مؤدیان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: میزان این بخشودگی برای مؤدیانی که برگ قطعی مالیاتی آنها از اول بهمن سال گذشته تا ۳۱ خرداد ماه جاری به آنها ابلاغ شده، در صورت پرداخت تا پایان خرداد ماه به میزان ۱۰۰ درصد برای واحدهای تولیدی و غیرتولیدی است.

مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: بخشودگی با این شرایط برای هشت گروه آسیب دیده از بیماری کرونا تا پایان تیرماه نیز تمدید می شود.

وی اظهار کرد: مؤدیانی که برگ قطعی آنها از اول تیر امسال ابلاغ می شود، در صورتی که حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ ابلاغ، مانده بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند از بخشودگی جرایم مالیاتی به میزان ۱۰۰ درصد برخوردار می شود.

کوماسی گفت: مهلت پرداخت بدهی مالیاتی جهت استفاده از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش برای هشت گروه مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا ۲ ماه پس از ابلاغ برگ قطعی از تاریخ اول تیر امسال است.

مالیات از جمله مهمترین منابع درآمدی دولت در سال های اخیر بوده و سهم آن از درآمدهای دولتی در آذربایجان غربی حدود ۹۰ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار