در گفت‌وگو با پانا

میرحسینی: والیبال ایران نیاز به سرمربی درجه یک دارد؛ سرمربی ایرانی بهتر از سرمربی درجه 2 اروپایی است

تهران(پانا) - کارشناس والیبال ایران معتقد است تیم ملی والیبال ایران باید سرمربی بزرگ داشته باشد اما اگر فدراسیون نتواند سرمربی درجه یک را به ایران بیاورد، بهتر است به ایرانی‌ها اعتماد شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
میرحسینی: والیبال ایران نیاز به سرمربی درجه یک دارد؛ سرمربی ایرانی بهتر از سرمربی درجه 2 اروپایی است

عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره وضعیت فعلی تیم ملی والیبال ایران و عدم انتخاب سرمربی جدید گفت:« بازیکنان به اجبار با وجود ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برند. شروع بازی‌ها سلامت همه بازیکنان را به خطر می‌اندازد و بازیکنان و کادر فنی از این موضوع ناراحت هستند چون هر بازیکن روزی 8 الی 10 ساعت تمرین می‌کرده و در حال حاضر هیچ تمرینی ندارند و این خسته کننده است. امیدوار هستیم که این وضعیت بهتر و تمرینات هم شروع شود.»

وی درباره انتخاب سرمربی ایرانی یا خارجی برای تیم ملی گفت:« آقای داورزنی پیگیر انتخاب هستند که اگر قرار بر سرمربی خارجی باشد باید فردی باتجربه و درجه یک باشد،‌ چنانچه اگر مربی درجه 2 بیاید مربی داخلی بهترین گزینه روی میز فدراسیون است و هزینه سنگین هم نمی‌شود .این هزینه سنگین روی دوش آقای داورزنی از لحاظ اقتصادی می‌افتد‌. از نظر من سرمربی درجه یک هم از نظر مدیریتی و مشاوری خیلی بهتراست. المپیک پیش رو مسابقه آزمون و خطا نیست و در مسابقات المپیک باید با تمام قوا و توان برویم. اگر هم سرمربی بزرگ دنیا نیاید مربیان داخلی توانایی آماده کردن تیم را دارند.»

میرحسینی درباره نسل طلایی تیم ملی والیبال ادامه داد:« نسل طلایی تیم ملی والیبال بعد از مسابقات المپیک مجبور به خداحافظی می‌شود. تغییر مربی باعث جوان شدن نسل می‌شود، همچنین جوانان و نوجوانان تازه وارد باید تجربه بازی‌های جهانی داشته باشند. به عبارتی والیبال ایران باید پوست‌اندازی کند که این موضوع با افت و خیزهایی همراه است اما با کمی صبوری به نتیجه خوب می‌رسیم. »

وی ادامه داد:« تیم ملی با ضعف‌های کم و جزئی همراه بوده است که این ضعف‌ها به علت مصدومیت‌های مهره‌های اصلی تیم به وجود آمد از جمله مصدومیت امیر غفور، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی بود. با برطرف شدن این مصدومیت‌ها ضعف تیم به مرور زمان از بین می‌رود. بازیکنان 14الی 17 سال که برای تیم ملی والیبال بازی کردند در حال حاضر با وجود المپیک در مرحله اول تجربه‌اندوزی می‌کنند و بعد از نظر فنی به این ستاره‌های با تجربه احتیاج داریم. »

کارشناس والیبال ایران در پایان گفت:« دیدگاه آقای ولاسکو بر این بود که دو تیم آماده داشته باشیم و همیشه تعداد بازیکنان 24 نفر بود یعنی در هر پست 4 بازیکن ذخیره داشت و این کار بسیار تأثیرگذار بود. همچنین در نسل جدید باید میانگین قدی تیم را بالا ببریم و والیبال را از پایه و به صورت یک مجموعه استعدادیابی شروع کنیم»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار