وزیر آموزش و پرورش :

مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی می‌کنیم و در مسیر بدون بازگشت قرار می دهیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیامی مطرح کرد مصمم هستم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی کنم و در مسیر بدون بازگشت قرار دهم.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی می‌کنیم و در مسیر بدون بازگشت قرار می دهیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در پیامی عنوان کرد: مدیریت تعارض منافع از اصلی‌ترین راهبردهای ‫پیشگیری از فساد است. ‏مصمم هستم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی کنم و در مسیر بدون بازگشت قرار دهم.

وی افزود: ‏تدوین و ارائه لایحه "نحوه مدیریت ‫تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی" یکی از شاخص ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از فساد، استقرار فرهنگ ‫عدالت اداری و سیاسی است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هدف از مدیریت تعارض منافع، ارتقای اعتماد عمومی، پیشگیری از تاثیر منافع شخصی مسئولان و کارمندان بر نحوه انجام وظایف و اختیارات قانونی آنها، ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و تقویت کارآمدی و کارایی است.

حاجی میرزایی اشاره کرد: در جهت صیانت و رعایت حقوق ‫معلمان و ‫دانش‌آموزان، ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد و جلوگیری از هرگونه تعارض منافع در نظام تعلیم و تربیت، ممنوعیت تصدی مسئولیت مدیران دارای تعارض منافع را در چارچوب اختیارات وزیر به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کردم.

‏وی در ادامه اضافه کرد: ممنوعیت هم زمان راه‌اندازی و اداره مدرسه غیردولتی، عضویت در شورای سیاستگذاری و شورای نظارت استان‌ها، قرارداد همکاری با مهندسان مشاور، انعقاد قرداد اجرای طرح‌های پژوهشی و...از جمله مصادیق تعارض منافع در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مشمولان این دستور باید حداکثر ظرف مدت دوماه تکلیف خود را مشخص کنند یا توقف اینگونه فعالیت‌ها یا استعفا از تصدی پست اجرایی و انصراف از عضویت در شوراهای مذکور؛ فقط یکی را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار