بیش از نیم تُن گوشت فاسد در تکاب امحا شد

ارومیه (پانا) - رییس شبکه دامپزشکی تکاب خبر داد ۵۱۶ کیلوگرم گوشت قرمز، سفید و انواع فرآورده‌های پروتئینی فاسد و غیربهداشتی در این شهرستان کشف و امحا شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از نیم تُن گوشت فاسد در تکاب امحا شد

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی تکاب، احمد بهرامی افزود: این میزان گوشت فاسد در بازرسی از ۱۶۰ واحد صنفی و عرضه‌کننده مواد پروتئینی جمع‌آوری و با ضبط و معدوم‌سازی از چرخه فروش در بازار این شهر خارج‌ شد.

وی بیان کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده توسط اکیپ نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی تکاب، ۱۵ واحد صنفی و فروشگاه متخلف عرضه‌کننده گوشت بهداشتی جریمه و برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی تکاب اظهار کرد: شبکه دامپزشکی به عنوان مرجع تامین سلامت و امنیت مواد غذایی با منشا دامی با هرگونه تخلف در عرضه و فروش به ویژه گوشت و فرآورده‌های پروتئینی به‌طور جدی برخورد می‌کند و در این راستا نظارت و بازرسی از قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت در این شهرستان توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی افزایش یافته است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و روزانه بیش از ۱۴ تُن انواع گوشت و فرآورده پروتئینی در این شهرستان مصرف می‌شود.

این شهرستان دارای سه‌هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در مناطق شهری و روستایی است که ۶۰ واحد از آنها قصابی و مراکز عرضه گوشت و مرغ هستند.

تکاب همچنین با داشتن ۲۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین یکی از مهم‌ترین مناطق مستعد تولید گوشت قرمز در منطقه به‌شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار