گفت‌و گو با محسن ربیع‌خواه،‌ هافبک پرسپولیس:

همه کسب و کارها باز شده، ما هیچ فرقی با مردم نداریم

هنوز خودمان را قهرمان نمی‌دانیم/ مربی هر جای زمین به من احتیاج داشته باشد، بهترین توانم را می‌گذارم

تهران (پانا) - پرسپولیس این روزها زیر نظر یحیی گل‌محمدی تمرینات خود را دنبال می‌کند تا برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر که قرار است هفته بیست و دوم آن هشتم و نهم تیرماه برگزار شود، آماده شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
همه کسب و کارها باز شده، ما هیچ فرقی با مردم نداریم

به گزارش ایران، این تیم تاکنون دو دیدار دوستانه برگزار کرده که برابر سایپا به تساوی بدون گل رسید و گل‌گهر را هم 1-0 از پیش رو برداشت. محسن ربیع‌خواه که در این مدت حضور فعالی در تمرینات سرخپوشان پایتخت داشته، درخصوص وضعیت سرخپوشان گفت: «شرایط تیم خوب است و بعد از حدود 3 ماه دوباره تمرینات‌مان را از سر گرفته‌ایم. الان 3 هفته‌ای است که داریم تمرین می‌کنیم و با اینکه در تعطیلی بودیم، بدن‌های بچه‌ها آماده است. خوشبختانه در این دو بازی دوستانه هم عملکرد خوبی داشتیم ولی باید جدی‌تر و بیشتر تمرین کنیم. البته هنوز وقت داریم و ا‌ن‌شاءالله به شرایط ایده‌آل که مدنظر کادر فنی است، برسیم.» با اختلاف امتیازی که پرسپولیس با بقیه تیم‌ها ایجاد کرده، بسیاری این تیم را مدعی شماره یک کسب عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم می‌دانند و هواداران این تیم هم امیدوارند پرسپولیس برای چهارمین بار پیاپی جام را بالای سر ببرد. ‌هافبک دفاعی قرمزها در این باره چنین نظر داد: «به نظر من هنوز هیچ چیز تمام نشده است. درست است که 10 امتیاز اختلاف با تیم دوم بسیار خوب است ولی 9 بازی باقی مانده و اتفاقات زیادی می‌تواند رقم بخورد. ما هنوز خودمان را قهرمان نمی‌دانیم و باید خیلی تلاش کنیم تا این روند را ادامه دهیم. تا روز آخر لیگ می‌جنگیم و امیدوارم بتوانیم قهرمانی را با بردهای بیشتر تثبیت کنیم.»

برنامه 3 هفته پیش روی لیگ برتر اعلام شده ولی همچنان بعضی از تیم‌ها مخالف شروع مسابقات هستند و تعدادی دیگر نیز نگرانی‌هایی دارند. ربیع‌خواه در این خصوص چنین واکنشی داشت: «من فکر می‌کنم چه بخواهیم چه نخواهیم، فوتبال و لیگ باید شروع شود. خیلی از مردم و هواداران دلخوشی‌شان همین فوتبال است و ما بازیکنان هم شغل دیگری نداریم و برایمان سخت است که در خانه بنشینیم. برای همین دوست داریم تمرین و بازی کنیم. این ویروسی هم که وجود دارد، برای کل دنیا هست. الان می‌بینید که لیگ‌های معتبر مختلف هم کارشان را شروع کرده‌اند و ما هم که از آنها مستثنی نیستیم. ضمن اینکه الان همه کسب و کارها باز شده و مردم سر کار می‌روند، ما هم هیچ فرقی با مردم نداریم و باید به کارمان ادامه بدهیم. از طرفی به نظر می‌رسد کرونا تا یک سال دیگر هم وجود داشته باشد و تا واکسن آن پیدا شود، باید به زندگی در کنار آن عادت کرده و از خودمان مراقبت کنیم. به نظرم اگر به توصیه‌های بهداشتی عمل کنیم، می‌شود در کنار این ویروس زندگی کرد. ما خودمان خیلی دل‌مان برای فوتبال تنگ شده و در خانه نشستن ما را کلافه کرده بود. خوشبختانه تمرینات آغاز شده و ا‌ن‌شاءالله مسابقات هم که شروع شود، کامل به شرایط عادی برمی‌گردیم. البته متأسفانه بازی‌ها باید بدون تماشاگر برگزار شود و این برای ما خوب نیست ولی امیدواریم این بیماری هر چه زودتر تمام شود و بتوانیم هواداران‌مان را در ورزشگاه ببینیم و با تشویق‌هایشان روحیه بگیریم.»

در جریان تمرینات پرسپولیس در هفته گذشته، محمد انصاری مدافع این تیم دچار پارگی رباط صلیبی شد و باید 6 ماه از میادین دور باشد. فصل گذشته ربیع‌خواه چنین شرایطی تجربه کرد و می‌تواند دقیق‌تر در این باره صحبت کند: «محمد شرایط سختی را سپری می‌کند. من کاملاً او را درک می‌کنم چون خودم 2 بار این شرایط را تجربه کرده‌ام. از طرفی مصدومیت او برای ما هم سخت است و خیلی نگرانش هستیم. ولی فوتبال همین است و مصدومیت هم کنارش هست و باید با آن دست و پنجه نرم کرد. محمد روحیه خیلی خوبی دارد و آدم خیلی محکم و قوی است و امیدواریم با قدرت این 6 ماه را طی کند و هر چه زودتر به میادین بازگردد.»
ربیع‌خواه که‌ هافبک دفاعی پرسپولیس است، در زمان مربیگری برانکو در لیگ پانزدهم در پست دفاع چپ برای سرخپوشان به میدان می‌رفت. او به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حاضر است در غیاب انصاری در دفاع چپ بازی کند؟ چنین پاسخ داد: «خوشبختانه شرایط خوبی دارم و پا به پای بچه‌ها در حال تمرین هستم. ضمن اینکه من بازیکنی هستم که مربی در هر پستی به من احتیاج داشته باشد، سعی می‌کنم بیشترین و بهترین توانم را بگذارم و به تیمم کمک کنم. امیدوارم با شروع بازی‌ها و در اولین بازی‌مان هم که برابر پیکان هست، بتوانیم گام محکمی برداریم و یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار