لرستان در مرحله هشدارویروس کرونا

خرم‌آباد(پانا)- استاندار لرستان گفت: وضعیت گسترش بیماری کرونا در استان به مرحله هشدار رسیده و کمیته نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در شهرستان‌ها تشکیل شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
لرستان در مرحله هشدارویروس کرونا

سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: وضعیت استان رو به هشدار و شیوع بیماری در حال گسترش است که استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود روند بیماری طی روزهای آتی رو به افزایش باشد عنوان کرد: موضوع محدود کردن شهروندان، کسب و کار و رفت و آمدها مانند سابق میسر نیست بنابراین باید مساله زندگی روزمره مردم و بیماری کرونا را در کنار هم و با رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: در شرایط کنونی بهترین راهکار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که مردم باید توجه خود را به این موضوع معطوف کنند چراکه استفاده از ماسک در ارتباطات، احتمال انتقال بیماری را به کمتر از پنج درصد کاهش خواهد داد.

خادمی تاکید کرد:‌ در شرایط کنونی ماسک به عنوان حقوق ما بر همدیگر باید مورد استفاده قرار گیرد تا از وارد آمدن لطمه به دیگران و انتقال بیماری پیشگیری شود.

وی گفت: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اقدام نماید.

وی خواستار تشکیل کمیته نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسوولیت فرمانداران شد و افزود: مهمترین اقدام در رابطه با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لرستان از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار