در چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و بیمه اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد؛

موقعیت جغرافیایی و زیرساخت های استان زنجان، مهیای تبدیل به منطقه لجستیک شمالغرب

زنجان (پانا) - رئیس کمیسیون حمل و نقل بیمه اتاق بازرگانی زنجان ایجاد شهرک لجستیک در زنجان را با توجه به زیرساخت ها و امکانات موجود در منطقه زنجان و شمال غرب یک فرصت در استان زنجان عنوان کرد و تصریح نمود: بر اساس این ظرفیت استان به مرکز لجستیک منطقه شمالغرب کشور از سوی رئیس جمهور در سفر استانی مطرح شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
موقعیت جغرافیایی و زیرساخت های استان زنجان، مهیای تبدیل به منطقه لجستیک شمالغرب

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و بیمه اتاق زنجان با حضور اعضا در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

برنامه ریزی برای فعالیت‌های جدید حوزه حمل و نقل در تابستان امسال و بررسی مشکلات حوزه حمل و نقل و بیمه طی شیوع کرونا درسال گذشته و فصل بهار سال ۱۳۹۹ از محورهای اصلی این جلسه بود.

محسن عطائیان رئیس کمیسیون حمل و نقل بیمه اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا در سه ماه اسفند تا اردیبهشت ماه امسال بر روی روند کار این کمیسیون و حوزه حمل و نقل استان بی تاثیر نبوده است، ابراز کرد: ۵۰ درصد جمعیت کشور و همچنین تولید و مصرف در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان قرار دارد و این یک ظرفیت بالقوه برای استان محسوب می شود.

در ادامه این جلسه رمضانلو معاون فرودگاه زنجان با اشاره به کنسلی پروازها به دلیل شیوع بیماری کرونا از مسیر زنجان به مشهد و ...، خاطرنشان کرد: ظرفیت فرودگاه برای استفاده فعالان اقتصادی برای صادرات آماده بوده و تجهیزات خوبی برای فرودگاه زنجان طی سال‌های گذشته خریداری شده که حتی امکان پرواز در زمستان را نیز مهیا کرده است.

متقالچی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل در استان زنجان وجود دارد، ابراز کرد: عمر اکثر این ماشین آلات از میانگین کشوری بالا نبوده و به این جهت تجهیزات مطلوبی در اختیار استان است.

وی با اشاره به مصوبه دولت و سیاست وزارت صمت در رابطه با ورود کشنده های دسته دوم با استفاده از تخفیفات گمرکی، افزود: در صورت اجرایی شدن این مهم، کمک شایانی به حمل و نقل در کشور و استان زنجان خواهد شد.

متقالچی با تاکید بر اینکه در حمل و نقل از مبدا استان به سایر نقاط کشور هیچگونه مشکلی وجود ندارد و ظرفیت استان در این حوزه هنوز اشباع نیست، گفت: شاید در برخی از مقاطع بسیار کوچک محدودیت حمل بار وجود داشته باشد ولی این محدودیت ها همیشگی نیست.

کریمی معاون راه‌آهن شمال غرب ایران نیز در این جلسه با اشاره به همکاری مناسب گمرک و راه آهن برای صادرات کالاهای تولیدی استان زنجان در زمان شیوع کرونا، گفت: با توجه به بازگشایی مرز بازرگان از پانزدهم خرداد ماه، طی ماه های گذشته سنگینی صادرات بر دوش راه آهن بوده است.

کشاورز معاون گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی گمرک برای همکاری در راستای توسعه حمل و نقل و همچنین صادرات از استان زنجان، گفت: گمرک به ویژه در زمان شیوع کرونا به صورت شبانه روزی در حال انجام کار است و حتی با توجه به کمبود نیروی کار، اما در زمان تعطیلات عید نیز برای عدم معطلی صادرات استان زنجان پایه کار بود.

در ادامه مباحث دیگری از سوی حاضران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به موضوع نوسازی ناگان حمل و نقل استان و مشکلات پیش روی آن، مشکلات تامین لوازم یدکی و مورد استفاده رانندگان، مشکلات حمل و نقل شهری و ... اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار