پرداخت۲۶ میلیارد تومان به گندمکاران لرستان

خرم‌آباد(پانا)-– مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اعلامم کرد مطالبات گندمکاران استان بابت خرید تضمینی گندم تا ۱۷ خرداد ماه تسویه و تا این زمان ۲۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت۲۶ میلیارد تومان به گندمکاران لرستان

به گزارش ایرنا، حجت الله بیرانوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت : با آغاز برداشت گندم از ابتدای خردادماه تاکنون ۳۲ هزار و ۸۷۶ تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده که سهم پلدختر، کوهدشت و رومشکان به ترتیب بیش از ۱۱ هزار، ۱۵ هزار و حدود ۳ هزار تن است.

وی گفت: تاکنون اسناد خرید ۲۳ هزار و ۷۰۹ تن گندم به بانک ارسال و ثبت شده که برای این مهم باید حدود ۶۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که ۲۶ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و واریز حدود ۳۳ میلیارد تومان دیگر نیز به حساب کشاورزان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۲۸ تن گندم خریداری شده در استان دوروم و مابقی معمولی بوده تصریح کرد: سهم خرید تضمینی گندم از کشاورزان خرم آباد بیش از یک هزار و ۸۰۰، دورود ۱۴۳ و ازنا بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن بوده است.

بیرانوند با پیش بینی خرید ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار تن گندم در لرستان گفت: خرید تضمینی این محصول امسال نسبت به مدت مشابه سال‌جاری ۳۴ درصد رشد داشته و محصول تولیدی نیز کیفیت مطلوبی نیز دارد.

امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان لرستان ایجاد، نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز شده است.

خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری کنند.

۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تا شهریور ماه تسویه شده است.

این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یک‌هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یک‌هزار و ۷۷۰ تومان بود. در حالی‌که این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یک‌هزار و ۳۰۰ و یک‌هزار و ۳۷۰ تومان بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار است که برداشت محصول تا پایان مردادماه از این سطح ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار