مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جایگزین دفترچه‌های کاغذی می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت با تکمیل زیرساخت‌های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، در چند ماه آینده دفترچه‌های کاغذی حذف و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک جایگزین می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جایگزین دفترچه‌های کاغذی می‌شود

به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری اظهار کرد: اعتبار دفترچه های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل، شماره گیری USSD کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، نرم افزار اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» و سامانه ها اینترنتی medical.tamin.ir و pwa.tamin.ir و کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت قابل استعلام است. همچنین در مورد دفترچه های درمانی که اکنون دارای اعتبار است، نیازی به استعلام مجدد اعتبار توسط مرکز خدمت دهنده نیست.

وی افزود: بیمه شدگان، بازنشستگان و همه افرادی که دارای دفترچه درمانی تأمین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام برخط و فوری و درحین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طرق مذکور مشخص است و می توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: خود بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز می‌توانند اعتبار دفترچه‌های خود را از طریق روش‌های ۶ گانه ذکر شده استعلام کنند.

سالاری گفت: سامانه استحقاق درمان (استعلام برخط اعتبار دفترچه های درمانی) سازمان تأمین اجتماعی تاکنون در اختیار داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های طرف قرارداد با این سازمان قرار داشت که به منظور سهولت بیشتر، این سامانه با روش‌های جدید و متنوع در اختیار پزشکان ونیز کلیه بیمه شدگان قرار گرفته است.

وی بر لزوم پیگیری جدی و همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل سامانه نسخه الکترونیک تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، ظرف چندماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار