سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

چرا برخی از ورزشکاران مدال‌آور در ایران نمی مانند

تهران (پانا) - سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی که برای ریاست فدراسیون شطرنج کاندید شده است، یکی از راه‌های ماندگار شدن ورزشکاران در ایران را حفظ احترام دانست.

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
چرا برخی از  ورزشکاران مدال‌آور در ایران نمی مانند

احمد گواری در گفت‌وگو با پانا درباره وضع شطرنج ایران و کاندیداتوری‌اش برای ریاست این فدراسیون گفت: « اوضاع شطرنج خوب است. برایش کار شده است و زحمت زیادی کشیده‌اند و از قبال همین کار و زحمت‌ها موقعیت‌های خوبی برایش درست شده است؛ جوان‌های توانمندی به آن اضافه شده‌اند و شطرنج شکوفا شده است. من هم در صورت انتخاب، تلاش می‌کنم شطرنج ایران جایگاه بهتری هم پیدا کند. برنامه‌ریزی برای مسابقات بیشتر داریم تا بچه‌ها رشد کنند، هم به لحاظ بازی هم به لحاظ جایگاهی، انگیزه‌شان بیشتر شود و با افزایش انگیزه، بچه‌ها به ‌خاطر آن فعال‌تر شوند.»

وی درباره برنامه‌هایش برای پیشگیری از مهاجرت استاد بزرگ‌های شطرنج ایران به سایر کشورها گفت:«برخی کنترل‌ها دست رئیس فدراسیون نیست مثل وقتی که کسی تصمیم می‌گیرد برود. فاکتورهایی که نیاز هست فدراسیون انجام دهد و کارهایی که باید انجام شود و نیاز به انجام دارد برای آنکه ایجاد انگیزه کنیم برای ورزشکاران را در نظر دارم. باید احترام ورزشکار حفظ شود تا بتوانیم این بچه‌ها را با انگیزه بالا در کشورمان نگهداریم تا افتخاری اگر هست برای کشور خودمان باشد.»

سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: « ورزشکاران با استعدادی که کشور برای ارتقاء آنها هزینه کرده و توانسته‌اند به درجه استاد‌ بزرگی برسند اما موقع نتیجه‌گیری و گرفتن مدال و افتخار‌آفرینی به تابعیت کشور دیگر می‌روند و از دستشان می‌دهیم، این برای کلیت ورزش ایران زشت هست. البته این اتفاق فقط برای رشته شطرنج نیست و برای سایر رشته‌ها از این قبیل اتفاق‌ها افتاده است که ورزشکاران که برای آنها هزینه و سرمایه‌گذاری شده تابعیتشان را تغییر دهند.»

گواری ادامه داد: « آدم‌هایی آن طرف هستند که وعده‌ و وعیدهایی به ورزشکار می‌دهند تا هم از او بهره‌برداری ورزشی کنند و هم تبلیغ برایشان شود. باید حتی‌المقدور شرایطی ایجاد شود تا ورزشکار بماند و باید انگیزه به ورزشکار دهیم. ورزشکار باید از لحاظ روحی، روانی، مالی تا آنجا که ممکن هست تأمین شوند تا بتوانند در کشور بمانند. بنابراین در فدراسیون شطرنج برای نگه داشتن بچه‌ها به دنبال فاکتورهایی هستیم که دست فدراسیون است و ما می‌توانیم انجام دهیم. هرچند مسئولین قبلی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و از لحاظ فنی وضعیت خیلی خوبی دارد و ما قرار هست مسیر آنها را دنبال کنیم و هدفمان بهتر شدن هرچه بیشتر است. »

نامزد ریاست فدراسیون شطرنج افزود: « البته در این میان فدراسیون محدودیت‌هایی دارد که یکی از آنها، محدودیت‌های مالی است، عده‌ای به دنبال آن هستند که به اینجا که رسیده‎‌اند انتظاراتشان برآورده شود. فدراسیون و یا آقای پهلوان‌زاده مقصر نیستند این تعامل باید دو طرفه باشد هم فدراسیون و هم ورزشکار باید تلاش کنند تا تعادلی بتوان ایجاد کرد که هم نفع ورزشکار و هم به نفع فدراسیون باشد. »

گواری در پایان درباره امکان بازگشت ورزشکاران مهاجرت کرده به کشور گفت: « من راجع به این مسئله تصمیمی ندارم چون نمی‌دانم تا چه مرحله رفته‌اند و تغییر تابعیت آنها چقدر امکان‌پذیر است ولی تلاش می‌کنم که به ایران بگردد، چون اینها یک سرمایه برای کشورمان هستند. تلاشمان را می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد ولی اینکه چقدر نتیجه بدهد همانطور که گفتم به خیلی مسائل ارتباط دارد، ولی تلاش ما این است اگر سرمایه‌ای از این کشور رفته بتوانیم جذبش کنیم و او را به ایران برگردانیم تا انشالله اینجا برای کشورش افتخارآفرینی کند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار