عملکرد دوماهه ۹۹؛

تولید شمش فولادی به بیش از ۴.۶ میلیون تن رسید

تهران(پانا)- آمار عملکرد فولادسازان کشور در دوره دو ماهه نخست امسال تولید شمش چهار میلیون و ۶۹۷ هزار تن را نشان می‌دهد که در مقایسه با چهار میلیون و ۵۲۹ هزار تن عملکرد دو ماهه ۹۸ رشد چهار درصدی دارد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تولید شمش فولادی به بیش از ۴.۶ میلیون تن رسید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت، انتظار می‌رود امسال تولید ۲۸ میلیون تن شمش فولادی محقق شود.

جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گویای آن است که تولید شمش (بیلت و بلوم) در دو ماهه امسال برابر با دو میلیون و ۷۰۱ هزار تن با افت دو درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و ۷۶۲ هزار تن بود، روبرو شد.

همچنین تولید شمش (اسلب) نیز یک میلیون و ۹۹۶ هزار تن بود که ۱۳ درصد رشد را در مقایسه با دو ماهه پارسال که یک میلیون و ۷۶۷ هزار تن بود، نشان می‌دهد.

تولیدات ۳.۴ میلیون تنی فولادی

تولیدات فولادی (مقاطع تخت و طویل) در دو ماهه امسال به میزان سه میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون و ۵۲۲ هزار تن بود، کاهش دو درصدی داشت.

مجموع تولید مقاطع تخت فولادی یک میلیون و ۸۱۲ هزار تن در دو ماهه ۹۹ بود که در مقایسه با یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال ۹۸ کاهش یک درصدی دارد.

مقاطع طویل فولادی در مدت این گزارش به یک میلیون و ۶۳۱ هزار تن رسید و افت سه درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ که یک میلیون و ۶۸۴ هزار تن بود، ثبت کرد.

تولید بیش از ۵.۵ میلیون تن آهن اسفنجی

آمار مورد بررسی گویای آن است که در دو ماهه امسال پنج میلیون و ۵۵۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با رقم چهار میلیون و ۹۹۴ هزار تن عملکرد سال ۹۸ دارد.

ایران دومین کشور تولید‌کننده آهن اسفنجی پس از هند در جهان است.

صدور بیش از ۸۰۹ هزار تن فولاد

بر اساس این گزارش، پیش از این آمارهای منتشر شده حاکی از آن بود که میزان صادرات فولاد در فروردین ۹۹ برابر با ۴۱۵ هزار و ۹۱۲ تن بود و در اردیبهشت امسال نیز ۳۹۳ هزار و ۷۵۳ تن ثبت شد.

مجموع صادرات فولاد توسط فولاد سازان بزرگ در دو ماهه ابتدایی ۹۹ به رقم ۸۰۹ هزار و ۶۶۵ تن رسید که این رقم در دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۲ میلیون و ۴۱ هزار تن بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار