مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

بازدید استاندار کردستان از حوزه های امتحانات نهایی دانش آموزان در سنندج

سنندج(پانا) - استاندار کردستان صبح امروز از حوزه های امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم شهر سنندج بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید استاندار کردستان از حوزه های امتحانات نهایی دانش آموزان در سنندج

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح امروز استاندار کردستان به همراه مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران نواحی یک و دو سنندج از حوزه های امتحانات نهایی پایه دوازدهم سنندج بازدید و از نزدیک در جریان روند برگزاری امتحانات قرار گرفت.

وی در این بازدید از روند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دبیرستان های مولوی، شهید برهان عالی و شاهد هوشمند بازدید و در جریان نحوه اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در فرایند امتحانات قرار گرفت.

استاندار کردستان در این بازدید یکی از نگرانی های خانواده های محترم را برگزاری امتحانات دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نگرانی ها را کم کرده و سعی شده است امتحانات در فضای باز و بزرگ برگزار شود.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش به صورت مستمر بر برگزاری امتحانات دانش آموزان نظارت دارند؛ گفت: سلامت دانش آموزان، اولویت اول دست اندرکاران امر است.

وی با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود؛ تعویق برگزاری امتحانات را امکان پذیر ندانست و با اشاره به در پیش بودن کنکور سراسری 99 گفت: این اقدام باعث از دست رفتن فرصت ها می شود.

مرادنیا به خانواده های محترم اطمینان خاطر داد که امتحانات در فضای امن و بدون مشکل برگزار می شود.

وی در پایان این بازدید از اهتمام مسئولین آموزش و پرورش، همکاری دانشگاه علوم پزشکی و زحمات مدیران مدارس، عوامل اجرایی و کلیه دست اندرکاران امر در برگزاری مطلوب امتحانات تشکر کرد.

رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به بازدید های سرزده از حوزه های امتحانی، وضعیت برگزاری امتحانات استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش در حد توان، تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم فراهم کرده است، بنابراین خانواده ها هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی ضمن توصیه به خانواده ها برای توجیه فرزندان خود برای حضور در سر جلسه امتحانات، گفت: تلاش کلیه دست اندرکاران و مسئولین، برگزاری امتحانات با کمترین مشکل است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، از دانش آموزان خواست در هنگام حضور در جلسه امتحانی از دست دادن، روبوسی و ... پرهیز کنند.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری مطلوب امتحانات اندیشیده شده و ضمن توجیه خانواده ها و دانش آموزان، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، به عوامل اجرایی امتحانات و دانش آموزان توصیه شده است که از اقلام بهداشتی استفاده کنند و ماسک و دستکش نیز در حوزه های امتحانی تعبیه شده است.

قربانی فاصله تعیین شده برای چینش صندلی هر دانش آموز را 1/80 تا دو متر عنوان کرد و گفت: تا حد امکان سعی شده است که امتحانات در فضای باز و در محیطی مناسب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی همچنین از افزایش 50 درصدی حوزه های امتحانات پایه داوزدهم نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: برای خلوت شدن حوزه های امتحانی، برگزاری امتحانات رشته های مختلف با فاصله زمانی برگزار می شود تا از تجمع دانش آموزان و شلوغی حوزه ها جلوگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان گفت: امتحانات پایه نهم دانش آموزان نیز در مدارس متوسطه اول با جمعیت کم و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

گفتنی است امتحانات نوبت خرداد ماه 99 پایه دوازدهم در استان کردستان با شرکت 12 هزار و 831 دانش آموز در 121 حوزه آزمونی و امتحانات پایه نهم نیز با شرکت 21 هزار و 384 نفر درحال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار