انتقاد گندمکاران از تاخیر در پرداخت مطالبات

تهران (پانا) - رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه ۴۲ درصد مطالبات گندمکاران هنوز تسویه نشده است، با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات، می‌گوید با این روند احتمال ورود دلالان به چرخه خرید وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد گندمکاران از تاخیر در پرداخت مطالبات

به گزارش مهر، ‌عطاءالله هاشمی با انتقاد از عملکرد دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: اوایل، عملیات خرید و پرداخت مطالبات به خوبی پیش می‌رفت اما متأسفانه اخیراً بدقولی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم درحال حاضر از ۲.۵ میلیون تن عبور کرده است، افزود: متأسفانه روند پرداخت مطالبات به شدت کُند شده و تأخیر در این حوزه به بیش از ۲۵ روز رسیده است در حالی که قبلاً بین ۳ روز و حداکثر تا یک هفته مطالبات تسویه می‌شد.

هاشمی ادامه داد: نگرانی ما این است که ادامه این روند منجر به حضور دلالان و واسطه‌ها در چرخه خرید تضمینی شود و یا اینکه گندم به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار بگیرد و مانند سال گذشته با کسری مواجه شویم.

وی اضافه کرد: دولت تاکنون ۵۷ تا ۵۸ درصد مطالبات کشاورزان گندمکار را تسویه کرده و ۴۲ درصد آن باقی مانده است در حالی که کشاورزان در شرایط کنونی به منابع مالی برای کشت دوم و سایر مخارج خود نیاز دارند که مسئولان مربوطه باید هر چه سریع‌تر به این مساله رسیدگی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار