نایب رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد

لزوم برخورد جدی با پیمانکار به‌کار گیرنده کودکان کار

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران گفت سالهاست که شهر تهران به ویژه در زمینه جمع‌آوری پسماند با مشکل تعداد زیاد کودکان کار و زباله‌گرد دست به گریبان است و طی این سالها هیچ اقدام جدی و پایداری برای مقابله با این پدیده مذموم که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد از سوی مراجع ذیصلاح که شهرداری تنها یکی از آنهاست صورت نگرفته است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برخورد جدی با پیمانکار به‌کار گیرنده کودکان کار

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در غیاب محسن هاشمی ریاست صحن علنی شورا را بر عهده داشت در نطق پیش از دستور خود در ابتدای دویست و بیستمین جلسه صحن علنی این شورا که صبح روز بیست و پنجم خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، بیان کرد: روز ۱۲ ژوئن، روز جهانی علیه کار کودک است که به ابتکار سازمان بین‌المللی کار نامگذاری شده است. متأسفانه سالهاست که شهر تهران به ویژه در زمینه جمع‌آوری پسماند با مشکل تعداد زیاد کودکان کار و زباله‌گرد دست به گریبان است و طی این سالها هیچ اقدام جدی و پایداری برای مقابله با این پدیده مذموم که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد از سوی مراجع ذیصلاح که شهرداری تنها یکی از آنهاست صورت نگرفته است.

امینی افزود: اگرچه شهرداری تهران و موسسات خیره در سالهای اخیر نسبت به راه‌اندازی و یا حمایت از مدارس ویژه کودکان کار اقدام نموده‌اند و جای تشکر دارد، اما بدون شک ناکافی است و تا زمان ریشه‌کنی این پدیده هیچ اقدامی مطلوب و قابل قبول نیست. خصوصاً این روزها که گسترش ویروس کرونا در جامعه خطرات کار کودک و خصوصاً زباله گردی را دو چندان نموده، لازم است سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مستضعفان و دیگر نهادهای مرتبط دست به دست هم داده، با تشکیل کارگروه مشترک و با اتخاذ تصمیمات مناسبی در جهت ریشه‌کنی این پدیده شوم عمل کنند و شهرداری تهران نیز با جدیت بیشتری نسبت به قطع همکاری با پیمانکارانی که کودکان را به کار می‌گیرند و همچنین معرفی آنان به مراجع صلاحیت دار قضایی اقدام نماید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر ادامه داد: رویداد دیگر، ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون است که در حال حاضر در این روز قرار داریم. در فواید اخلاقی و بهداشتی و تأثیرات مثبت اهدای خون بر سلامتی سخن‌های زیادی گفته شده است و همگی بر آن واقفیم، اما این روزها با گسترش ویروس کرونا متأسفانه همانطور که سازمان انتقال خون نیز بارها اعلام نموده‌است، ذخایر خونی کشور به حداقل رسیده است.

امینی ادامه داد: بنابراین این روز فرصت مناسبی است تا افرادی که امکان اهدای خون دارند با مراجعه به مراکز انتقال خون نسبت به این عمل ارزشمند اقدام نمایند و البته امید است که در طول سال و به تناوب هموطنان عزیزِ دارای شرایط، نسبت به انتقال خون اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار