دو طرح آزمایشگاهی با۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بوشهر افتتاح شد

بوشهر(پانا)_ آزمایشگاه های میکروبیولوژی و محیط زیست مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در آئینی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر آغاز بکار کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دو طرح آزمایشگاهی با۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بوشهر افتتاح شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در این آئین اظهارکرد: در بوشهر به عنوان یک استان دریایی فعال در حوزه صادرات و واردات، وجود آزمایشگاه پیشرفته برای آزمون کالاها یک امر اجتناب ناپذیر است که بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری خود در کنار بخش دولتی به تحقق این مهم کمک کرده است.

سعید زرین فر افزود: استان بوشهر اکنون به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی کشور تبدیل شده تا جایی که ۹۵ درصد از کالاهای واراتی و صادراتی در خود استان آزمون می‌شوند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در بحث آبزیان و بویژه میگوی پرورشی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که این ظرفیت در سال‌های اخیر همواره مورد تهدید بیماری لکه سفید میگو قرار داشته که شرکت دانش بنیان بازرسی فنی و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان این بیماری را از مرحله ذخیره لارو تا تولید میگو مورد پوشش آزمایشی خود قرار داده است.

زرین فر افزود: در این آزمایشگاه با وجود امکانات پیشرفته و به روز شرایطی فراهم شده تا استان‌های فعال در زمینه پرورش میگو نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرعامل مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان نیز گفت: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در این مجتمع آزمایشگاهی سرمایه‌گذاری شده و اکنون در زمینه‌های آزمون قطعات خودرو، اسباب بازی، میکروبیولوژی، ژنتیک و تراریخته، نفت و فرآورده‌های نفتی فعالیت دارد.
مسعود محبوبی افزود: در بخش آزمایشگاهی این آزمایش اکنون تنها مرکز آزمون کلاه ایمنی است و در آزمایشگاه سومین مرکز آزمون کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۷۰ نفر در این مرکز اشتغال دارند و در صورت حمایت، افزایش فرصت‌های شغلی این مرکز تا سقف ۱۴۰ نفر وجود دارد.
محبوبی افزود: آزمایشگاهی که هم اکنون در حال افتتاح آن هستیم به عنوان بخش بیماری‌های دامی و آبزیان است که به عنوان نخستین آزمایشگاه بخش خصوصی کشور با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان و ۱۵ فرصت شغلی آغاز به کار کرده است.
وی عنوان کرد: این آزمایشگاه از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده و معافیت مالیاتی نیز نداشته و تنها نیاز مبرم به سفارش کار دارد که بخش دولتی می‌تواند در این بخش کمک شایانی به آزمایشگاه داشته باشد.
محبوبی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی استان بوشهر تاکنون حمایت‌های چشمگیری از مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان داشته که تداوم این روند نوید بخش آینده‌ای درخشان فراروی صنعت آزمایشگاهی استان بوشهر است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز بیان کرد: این اداره کل غذاهای مورد مصرف انسان و دام را از لحاظ میکروبی، شیمیایی و سایر موارد مورد آزمون قرار می‌دهد که مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان موفق شد با دریافت مجوزهای لازم به عنوان آزمایشگاه همکار، این مهم را عهده‌دار شود.

مرتضی بحرانی افزود: در زمینه مالاشیت گرین نیز آزمایش فرآورده‌های آبزی باید به صورت هوایی و با هزینه‌های بالا به تهران ارسال می‌شد که اکنون این مهم در استان فراهم شده است.

وی یادآور شد: این آزمایشگاه در سال گذشته نیز به عنوان نخستین آزمایشگاه بخش خصوصی مجوز انجام تست پی.سی.آر برای بحث ردیابی بیماری لکه سفید و سایر بیماری ویروسی میگو دریافت کرده و خدمات خود را به استان‌های فعال در زمینه پرورش میگو عرضه می‌کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار