مدیر کل آموزش و پرورش زنجان، در بازدید از هنرستان دکتر حسابی:

رسیدن به آموزش و پرورشی در حد لیاقت مردم زنجان، نیازمند همکاری تمام دست اندکاران از جمله نمایندگان محترم مجلس

زنجان (پانا) - طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان از هنرستان دکتر حسابی زنجان بازدید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به آموزش و پرورشی در حد لیاقت مردم زنجان، نیازمند همکاری تمام دست اندکاران از جمله نمایندگان محترم مجلس

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ابراهیم رفیعی در این بازدید گفت: در سیاست‌های جدید، آموزش و پرورش ملزم شده است تا ۵۰ درصد دانش آموزان را به حوزه مهارتی سوق دهد که در استان زنجان، بیش از چهل درصد محقق شده و دانش‌آموزان در حوزه فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتقال دانش و آموزش صرف برای نسل جدید کارایی ندارد، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری و سایر مسولان نظام این است که وقتی دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند علاوه بر کسب دانش عمومی بتوانند دارای یک مهارت فنی و مهارتهای اجتماعی برای ورود به بازار کار و زندگی اجتماعی داشته باشند.

رفیعی با اشاره به اینکه سال گذشته در زمینه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، استان زنجان جزء بهترین استان‌ها در سطح کشور بوده است، اظهار داشت: در حوزه آموزشی نیز به همت همکارانی که جز پاک ترین، خدوم ترین و پرتلاشترین نیروها می باشند، امسال شاهد ارتقا رتبه کنکور از ۲۴ به ۱۶ بودیم.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: وضعیت نیروی انسانی در استان زنجان به لحاظ کیفی بسیار عالی است اما در زمینه تجهیزات هنرستان ها نیازمند اعتبارات مالی ویژه هستیم.

وی ادامه داد: امسال ردیف بودجه‌ای ویژه برای خرید تجهیزات مدارس اختصاص یافته که در سال جاری دو برابر افزایش یافته است.

رفیعی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که در خصوص هنرستان ها نسبت پیگیری تامین تجهیزات و نیروی انسانی آن عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

رفیعی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استخر دانش آموزی و امکانات جانبی از جمله اردوگاه های دانش آموزی استان، اظهار داشت: ما در استان نیازمند توجه و پشتیبانی ویژه‌ای برای ایجاد و توسعه چنین فضاهایی داریم.

این مقام مسئول در پایان گفت: در آموزش و پرورش روابط انسانی از اهمیت والایی برخوردار بوده و نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش است که امیدواریم با حمایت نمایندگان بتوانیم در زمینه ارتقای منزلت اجتماعی معلمان و همچنین آموزش و پرورشی در تراز مردم شریف استان زنجان توفیق داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار