گزارش فعالیت‌های برخط و آموزش از راه دور در مجتمع بین الملل و تطبیقی پسران تهران

تهران (پانا) - رئیس مجتمع بین الملل و تطبیقی پسران تهران گزارشی از فعالیت‌های برخط و آموزش از راه دور مجتمع بین الملل و تطبیقی پسران تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گزارش فعالیت‌های برخط و آموزش از راه دور در مجتمع بین الملل و تطبیقی پسران تهران

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، رئیس مجتمع بین الملل و تطبیقی پسران تهران گفت: «مجتمع بین­‌ا‌‌‌لملل و تطبیقی پسران تهران از ابتدای سال تحصیلی 99-1398 هم­پای سایر مؤسسات آموزشی بین­‌المللی، ترویج و تثبیت آموزش مجازی را در دستور کار خود قرار داد.»

ساوری در زمینه چگونگی فرآیند آموزش مجازی در این مجتمع اعلام کرد: «از ابتدای سال تحصیلی جاری، وبگاه جدید مجتمع، باز طراحی و پنل کاربری جداگانه برای هریک از پرسنل، دبیران، اولیا و دانش‌­آموزان تعریف شد. در جلساتی جداگانه، نام کاربری و رمز عبور هر کاربر ارائه ­شد و دبیران گرامی، به پنل کاربری خود واردشده و ضمن انتخاب کلاس، مواد آموزشی تدریس شده در کلاس درس و تکالیف دانش­‌آموزان را در پنل کاربری خود بارگذاری و به صورت خودکار برای دانش‌­آموزان کلاس خود ارسال می­‌کنند. بر این اساس، دانش­‌آموزان قادرخواهند بود موارد و تکالیف ارسالی را در صندوق دریافت خود رؤیت کرده و دریافت کنند و پس از انجام تکالیف و تمرین­‌ها، پاسخ­‌ها و پرونده­‌های خواسته­‌شده را برای دبیران گرامی، ارسال کنند. همچنین دبیران می­‌توانند موارد ارسالی از سوی دانش‌­آموزان را در صندوق دریافت خود ملاحظه­ کرده و به فراخور شیوه تدریس، به این پاسخ‌­ها ترتیب اثر دهند. امکان دسترسی اولیای دانش‌­آموزان نیز برای بررسی تکالیف ارسالی و پاسخ‌­ها نیز وجود دارد.»

وی در زمینه برگزاری کلاس‌­های برخط در پلتفرم­‌های تعاملی نیز بیان کرد: «تعطیلی­‌های موردی، به علت برودت هوا، بارش برف یا افزایش میزان آلاینده­‌های جوی، امری پیش­بینی شدنی و قابل وقوع در سال تحصیلی است. به همین دلیل، در زمان بروز این تعطیلی‌­ها، علاوه بر استفاده از پنل­‌های کاربری وبگاه رسمی مجتمع، در پلتفرم­‌های تعاملی، مانند Skypeکلاس‌­های بخش IB نیز از سوی مدرسان برگزار شد.»

وی در مورد برگزاری کلاس­‌های برخط و آموزش از راه دور در ایام قرنطینه گفت: «در ابتدای اسفندماه و با اعلام اولین ابتلا به ویروس Covid-19در ایران و آغاز شیوع بیماری کرونا، بلافاصله نخستین جلسة شورای آموزشی مجتمع در تاریخ 04/12/1398 برگزار و درخصوص آموزش از راه دور تصمیمات لازم اتخاذ شد. وی اطلاع ­رسانی به دبیران و دانش­‌آموزان برای پیگیری آموزشی در وبگاه؛ پیگیری و فراهم آوری بستر برگزاری کلاس‌­های برخط؛ انتخاب پلتفرم برگزاری کلاس‌­های برخط؛ ساختن کلاس برای هر دبیر و هر درس و اطلاع­‌رسانی به اولیا و دانش­‌آموزان؛ برگزاری کلاس‌­های برخط و نظارت بر آن­ها؛ منسجم­‌ کردن برنامه کلاس­‌های برخط و از سرگیری کلاس‌­ها از پنجم فروردین­‌ماه؛ تشویق همکاران و دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌های برخط؛ استمرار برگزاری کلاس‌های تقویت زبان انگلیسی فشرده به صورت برخط را از جمله مصوبات این جلسه برشمرد.

ساوری در پایان فرآیند برگزاری ارزشیابی تحصیلیِ برخط این مجتمع را تشریح کرد و افزود: «طراحی سوالات از سوی دبیران گرامی؛ اعلام اولیه برگزاری ارزشیابی برخط به دانش­‌آموزان؛ انتخاب پلتفرم برگزاری آزمون­‌ها و آغاز بارگذاری سوالات در این بستر؛ طراحی برنامه امتحانی و منتشر کردن آن؛ برگزاری آزمون‌ها­؛ استخراج نتایج و آمارها و و نیز ارزشیابی شفاهی را از جمله فرآیند طراحی و برنامه ریزی ارزشیابی برخط این مجتمع است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار