ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان به تولیدعلم منتج خواهد شد

مشهد(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان یقینا به تولید فکر و علم منتج خواهد شد و به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان به تولیدعلم منتج خواهد شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی مطرح هستند و گنجینه ای از فرهنگ، هنر و ادبیات در آن ها قرار دارد و از آنجایی که یکی از رسالت های آموزش و پرورش آشناسازی دانش آموزان با تاریخ، فرهنگ و ادبیات کشور است، هرچقدر بتوانیم زمینه حضور دانش آموزان و فرهنگیان را در این کتابخانه ها افزایش دهیم، به تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش کمک کرده ایم.

وی افزود: آموزش و پرورش از حیث کثرت و نوع مخاطبین از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و هرچه تعامل و هم افزایی با نهاد کتابخانه های عمومی ارتقاء یابد، به تبع آن زمینه مطالعه، تحقیق و پژوهش نوجوانان، جوانان و فرهنگیان در این مراکز فرهنگی بیشتر خواهد شد و نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش همه ساله مسابقات دانش آموزی فراوانی را در حوزه های فرهنگی و هنری برگزار می کند که این مسابقات احتیاج آن‌ها را به حضور در مراکز مطالعاتی مانند کتابخانه ها دو چندان خواهد کرد و انعقاد این تفاهم نامه به این مهم کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه برگزاری مسابقات دانایی و توانایی، مسابقات کتاب خوانی، جشنواره کتابخوانی رضوی، جشنواره نویسندگان و مولفین فردا و جشنواره سفیران کتاب را از اقدامات آموزش و پرورش استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در نسل نوجوان و جوان برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و وجود ویروس کرونا و همچنین پیشرفت تکنولوژی، حرکت به سمت کتابخانه های الکترونیکی و دیجیتال و استفاده از فایل های صوتی کتب مختلف یک ضرورت است و در همین راستا طرح کتابخانه الکترونیکی معلمان جوان (کام جوان) را به همت حوزه مشاوران جوان اداره کل اجرایی خواهیم کرد.

خدابنده در پایان گفت: در سال تحصیلی پبش رو بیش از یک میلیون و 350 هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل خواهند شد و کمک به ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و توانمندسازی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از طریق حضور در کتابخانه ها یکی از اهداف اصلی انعقاد این تفاهم نامه خواهد بود و یقینا حضور نسل جوان در این مراکز فرهنگی به تولید فکر و علم و در نهایت توسعه کشور منجر خواهد شد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی گفت: کتابخانه های عمومی امروز به عنوان یک فرهنگسرای اجتماعی ایفای نقش می کنند و بسیاری از فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان می تواند در این مراکز انجام شود.

وی افزود: کتابداران کتابخانه ها امروز بیشترین ارتباط را با کودکان و دانش آموزان دارند و پیوند میان خانواده ها و دانش آموزان با کتاب و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت است و همکاری و هم افزایی آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی می تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی و تربیت بهتر نسل نوجوان و جوان کشور کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبزیان در پایان گفت: نهاد کتابخانه ها در ایام کرونا از ظرفیت فضای مجازی جهت ارتباط با مخاطبین استفاده کرد و آمارها نشان می دهد مردم استان خراسان رضوی جزء استان های کتاب دوست کشور محسوب می شوند و این مهم ما را در ارائه خدمات بیشتر دلگرم خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار