نحوه فعالیت مهدهای کودک در مناطق سفید، زرد و قرمز اعلام شد

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور جزئیات پروتکل بازگشایی مهدهای کودک در شرایط کرونا و نحوه نظارت بهزیستی بر مهدهای کودک را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه فعالیت مهدهای کودک در مناطق سفید، زرد و قرمز اعلام شد

حبیب الله مسعودی فرید در ارتباط با شبکه خبر با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک از امروز براساس تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فعالیت مهدهای کودک در همه استان‌ها از امروز شروع شده اما رعایت موارد بهداشتی در مهدها ضروری است. در مناطق دارای وضعیت سفید و زرد، مهدها مجاز به پذیرش نصف ظرفیت و در مناطق قرمز مجاز به پذیرش کودکان تا یک سوم ظرفیت خود هستند و رعایت مواردی همچون ضدعفونی کردن کامل تجهیزات، اسباب بازی‌ها و محیط، نبود فضای بازی مشترک مثل تاب و سرسره بخشی از پروتکل‌های مربوط به رعایت موارد بهداشتی در مهدهای کودک است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه پرسنل مهدهای کودک نیز باید با تجهیزات کامل مثل دستکش و ماسک در محیط کار خود حضور داشته باشند، گفت: محل کفش‌ها حتما باید خارج از محیط مهدکودک باشد و چیدمان کلاس‌ها نیز براساس حداقل یک متر فاصله تعیین شود. همچنین اولویت پذیرش کودکان با والدین شاغل است و به دنبال دغدغه والدین و تماس‌های مکرر آنها که باید سر کار می‌رفتند و کسی برای نگهداری از کودک وجود نداشت یا باید کسی منزل می‌آمد یا کودک را به سر کار می‌بردند، این تصمیم اتخاذ شده است.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه اگر از نزدیکان کودک بین روزهای اخیر مشکوک به ابتلا هستند خانواده آنها حتما باید اطلاع بدهند، گفت: مربیان نیز وضعیت کودکان را از نظر ظاهری مثل سرماخوردگی، بی حالی و... مدام باید کنترل کنند و اگر کودکی دارای علائم بود به منزل برگردد تا احتمال بیماری برای خودشان و هم مربیان و خانواده‌های دیگر به حداقل برسد.

به گفته وی، ظرفیت مراکز نباید فراتر از میزان تعیین شده برسد.

معاون سازمان بهزیستی گفت: به بهزیستی شهرستان‌ها دستور داده شده که رعایت مسائل بهداشتی رصد شود و اگز نیازی به تذکر بود، انجام دهند.

مسعوی فرید با تاکید براینکه یک نکته مهم دیگر این است که وسایل تمیز کننده به هیچ وجه در دسترس کودکان نباشد، اظهار کرد: اگر این مواد در مورد کودک مصرف می‌شود باید حتما توسط مربی استفاده شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص نحوه سرو غذا نیز گفت: در این مرحله نیز رعایت مسائل بهداشتی ابلاغ شده به طوریکه غذا حتما باید داغ باشد و ترجیحا در ظرف خود بچه‌های در اختیارشان قرار بگیرد. با اینکه در مورد شستشوی ظرف‌ها تاکید شده، اما توصیه ما این است که حتما اگر قرار است بچه‌ها در مهد غذا بخورند، یا از منزل بیاورند یا در ظرف خود بچه‌ها باشد.

وی درباره نحوه نظارت بر مهدهای کودک گفت: همچنین تیمهایی هم از مهدهای کودک بازدید می‌کنند. بسیاری از مهدها هم خودشان برای ما از نحوه آماده سازی مهدها عکس فرستاده‌اند. این نظارت ها یک روز درمیان در شهرهای کوچک و در شهرهای بزرگ نیز هفته‌ای یکبار انجام می‌شود. در کلاس‎های گروهی باید حداقل تماس بین بچه‌ها باشد، برای مثال فضای بازی مشترک هم حذف شده است.

به گفته مسعودی فرید، افراد می‌توانند هرگونه مغایرت را با سامانه ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ یا بهزیستی شهرستان و استان مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار