فولادوند: سازمان دانش آموزی شهر تهران در تولید محتوا کارهای ماندگاری انجام داده است

تهران (پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی شهر تهران در محل اداره کل شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و مجتبی ولی پوری، سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران و عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: سازمان دانش آموزی شهر تهران در تولید محتوا کارهای ماندگاری انجام داده است

فولادوند ضمن تشکر از تلاش های عبدالرسول کریمی، معاون سابق پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: امیدوارم با حضور آقای ولی پوری برنامه های خوب گذشته ادامه پیدا کند. از تلاش اعضای شورای برنامه ریزی تشکر می‌کنم. سازمان دانش آموزی ماموریت فرهنگی و تربیتی دارد و نه فعالیت تجاری. این به نوعی با اهداف اولیه سازمان فاصله دارد و تلاش کنیم این سازمان به ریل اصلی برگردد.
وی افزود: اهداف اولیه از تاسیس این سازمان فرهنگی و تربیتی بود و ابزار این نوع فعالیت هایش درآمدهای کسب شده بود. اما اکنون همه تمرکز سازمان دانش آموزی روی مباحث مالی است از جمله لباس فرم، سرویس مدارس و غیره. ما باید به عنوان الگو در سطح کشور این مهم را اصلاح کنیم و در ایجاد رضایتمندی تلاش کنیم. یعنی در مباحثی که تحت عنوان بوفه و لباس فرم و سرویس مطرح شد باید خدمات ویژه ارائه شود و به کیفیت فکر کنیم نه به کسب درآمد. همه اینها اهمیت دارد، چون با دانش آموز در ارتباط است.
فولادوند افزود: ما باید تلاش کنیم رنگ و بوی فرهنگی و تربیتی به سازمان دانش آموزی برگردد. من از باستانی ممنونم که در حوزه های تولید محتوا کارهای ارزشمندی انجام داده است که قطعا ماندگار می شود. محتواهایی که دغدغه امروز جامعه ماست. مهارت های مهمی که اصل است و کلیپهای آموزنده ای تولید شده است و ما علاوه بر تولید، باید در نشر و توزیع دقت کنیم تا به‌دست اهلش برسد.
مدیر کل شهر تهران گفت: اکنون در فضای مجازی کلیپ های مهارتی شهر تهران می تواند پادزهر کلیپ های سخیف فضای مجازی باشد. ما از این نوع فعالیتها حمایت کامل می کنیم و حتی در بودجه اداره کل شهر تهران هم به دنبال ادامه این فعالیت فاخر هستیم.
فولادوند افزود: ما تولید محتوا داریم، اما باید در جایگاه خودش استفاده شود. در شهر تهران نقشه آسیب های اجتماعی و فراوانی آسیب ها مشخص شده است و باید با توجه به نسبت آسیب ها به درمان آن بپردازیم. این ها حتما باید در قالب کارگروه مشترک با حضور اداره مشاوره و آسیب های اجتماعی بررسی شود و به عنوان سرفصل های مورد نظر جهت تولید محتوا استفاده شود.
در این جلسه مدیر کل شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع لباس فرم مدارس اجباری نیست، گفت: تصمیمات باید بر اساس وسع دانش آموزان باشد. باید به جزییات توجه کنیم تا مبادا دانش آموزان احساس تبعیض کنند. مسایل ریز رفتاری و تربیتی در دانش آموزان ما اثرگذار است. رفتار مدیر در مدرسه مهم است و اختلاف سطح خوردن و پوشیدن دانش آموز را بررسی می کند.

وی افزود: ما به‌جای اینکه از تکلیف مدیر کم کنیم، بر تکلیف او می افزاییم. بهتر است خود اولیا توافق کنند و سفارش دهند و مدیر باید رهبر آموزشی باشد و نه تدارکاتچی.

وی در همچنین ابراز امیدواری کرد فاصله برگزاری این جلسات کمتر شود تا کاربردی تر باشد. در ادامه جلسه در مورد نحوه برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی شهر تهران تصمیم گیری شد.

در پایان جلسه هرکدام از اعضای شورای برنامه ریزی پیشنهادات و نظرات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار