جذب اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور گام مهم جهش اقتصادی دراستان است

اردبیل (پانا) -به گفته استاندار اردبیل، جذب اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور گام مهم جهش اقتصادی در استان است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جذب اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور گام مهم جهش اقتصادی دراستان است

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در سفر رئیس جمهور مصوب شده بود که ۹ هزار میلیارد تومان توسط بانک ها و مابقی از سایر محل ها اختصاص یافته است.

او بیان کرد: از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی سفر رئیس جمهور، نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اختصاص یافت و به اعتبار امسال اضافه شده است.

استاندار اردبیل گفت: اعتبار امسال هم هزار و ۷۰ میلیارد تومان شده و جهش خوبی در بحث اعتبارات و راه آهن، روی داده و این افزایش اعتبار کمک خوبی در تکمیل و بهره برداری از راه آهن است.

بهنام جو با اشاره به اهتمام سایر مسوولان از جمله نمایندگان دوره گذشته و حال اظهار کرد: در این راستا وزارت راه اهتمام جدی دارد و نمایندگان هم با پیگیری های انجام گرفته توسط نمایندگان وزیر راه به زودی برای بررسی روند راه آهن و راه‌های روستایی و همچنین راه‌های استان به اردبیل سفر می کنند.

او تصریح کرد: در اعتبارات سفر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای راههای اصلی که چهار بانده شدن اختصاص یافته بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: از جمله این مسیرها، شامل اعتبارات اردبیل به سرچم می شود که چهار بانده کردن ۹۰ کیلومتر اول شروع شده است، کلور - درام، گرمی - بیله سوار، امیر کندی- رضی ، پارس آباد -سربند، سه راهی مشگین - صحرا، امسال سال پایانی این قطعه است.

بهنام جو افزود: تونل حیران از جمله اعتبارات سفر بود که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته و به زودی اجرای آن آغاز می شود.

او اظهارکرد: چهار خطه کردن نیر - سراب ۲۲ میلیارد تومان اعتبار دارد که این پروژه نیز شروع می شود.

استاندار اردبیل گفت: از محل سفر برای شروع بیمارستان نجف زاده ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شده و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از وزارت مسکن تامین می شود.

استاندار اردبیل افزود: طرح این بیمارستان از ۲۵۰ تختخوابی به ۵۰۰ تختخوابی ارتقا یافته است.

بهنام جو با بیان اینکه اکثر پروژه های سفر شروع شده، تصریح کرد: حدود ۵۳ میلیارد تومان برای زیرساخت های بخش های گردشگری تخصیص یافته که این اعتبار در حوزه گردشگری تزریق شده است.

او بیان کرد: برای ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی نیز ۲۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پروژه های اشتغالزا هم در استان در حال انجام است، افزود: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها برای ورود به مهارت آموزی از جمله مصوبات سفر رییس جمهور بوده است.

بهنام جو با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها با اعتبار سفر و همچنین اعتبار تخصیص یافته از محل سفر معاون رئیس جمهوری در راستای مهارت آموزی و حمایت از فناوران جوان ورود کرده اند، افزود: در این راستا هزار و ۷۰۰ متر را دانشگاه محقق به پارک علم و فناوری اختصاص داده تا بتوانند مهارت آموزی کنند.

او در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات در استان گفت: در سال گذشته میزان صادرات ۱۳۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: امسال به جهت کرونا و بسته شدن مرزها و کاهش مراودات تجاری، صادرات تنها به کشور آذربایجان انجام گرفته است.

بهنام جو ادامه داد: البته مرز ایران با آذربایجان باز است.

او تصریح کرد: تلاش می شود تولید محصولات صادرات محور در استان افزایش یابد تا با افزایش صادرات، درآمد ناخالص ملی بیشتر شود.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تاثیرپذیری بیش از شش هزار نفر در استان از کرونا از ابلاغ ۵۳۵ میلیارد تومانی تسهیلات به ۱۵ بانک برای پرداخت به این افراد شد که این مبالغ برای افراد ثبت نام کرده در هفته های آینده پرداخت می شود.

او از تلاش برای اشتغالزایی در استان با حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد واحدهای تولیدی و فعالیت واحدهای راکد خبر داد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۹۵ بیش از ۶۰ هزار بیکار در استان ثبت شده که سالانه نیز حدود ۸ هزار نفر به آن افزوده می شود. بر این اساس، با هدفگذاری در ابتدای سال تلاش می کنیم از جمعیت بیکار استان بکاهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار