مدیر جهاد کشاورزی کرج:

کشاورزی بر خلاف تصور عموم فقط ۴۰ درصد منابع آب را مصرف می‌کند

کرج (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اعلام کرد حدود ۲۰ درصد از دامداری‌های کرج در محدوده شهر و روستا فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزی بر خلاف تصور عموم فقط ۴۰ درصد منابع آب را مصرف می‌کند

به گزارش ایسنا، اسماعیل صارمی با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ هکتار اراضی باغی و کشاورزی در کرج وجود دارد، اظهار کرد: از باغات این شهرستان سالانه حدود ۷۰ هزار تن و از اراضی کشاورزی نیز حدود ۱۲۵هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، تامین امنیت غذایی مردم اهمیت به سزایی دارد؛ افزود: نیاز به تولید محصولات کشاورزی به واسطه افزایش جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود و جهاد کشاورزی وظیفه دارد زمینه تولید محصولات با کیفیت و در حجم مورد نیاز را فراهم کند.

این مسئول تاکید کرد: برای تامین امنیت غذایی مردم چند سالی است به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای حرکت کرده‌ایم چون بازدهی این نوع کشت بین هشت تا ۱۰ برابر کشت‌های زمینی است.

وی اضافه کرد: برای افزایش تعداد گلخانه‌های استان به متقاضیان تسهیلات بانکی با سود ۹ درصد ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی توضیح داد: بر خلاف تصور عموم مبنی بر اینکه ۸۰ درصد از منابع آبی کرج در بخش کشاورزی مصرف می‌شود باید گفت این بخش نهایتاً ۴۰ درصد از منابع آبی این شهرستان را مصرف می‌کند و مابقی برای آشامیدن مصرف می‌شود.

وی افزود: ما به دنبال توسعه سیستم آبیاری تحت فشار در کرج هستیم تا بتوانیم بهتر از قبل منابع آبی بخش کشاورزی را مدیریت کنیم.

صارمی اظهار کرد: در این راستا برای هر هکتار از اراضی کشاورزی،۱۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بانکی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کرج در ادامه با بیان اینکه در کنار مدیریت منابع آبی باید به فکر مدریت فاضلاب دامداری‌های این شهرستان باشیم گفت: در حال حاضر ۱۶۸ واحد دامی در کرج فعال است که حدود ۲۵ درصد آنها تصفیه خانه دارند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا آخر امسال ۵۵ درصد واحدهای دامداری کرج به تصفیه خانه مجهز خواهند شد.

این مسئول همچنین به فعالیت حدود ۲۰ درصد از دامداری‌های کرج در محدوده شهر و روستا اشاره کرد و افزود: در تلاشیم با تعامل با شهرداری و سایر دستگاه‌های درگیر با این مساله زمینه تغییر مکان و جا به جایی این واحدها را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار