تولید بیش از 500 محتوای آموزشی توسط دانش‌آموزان استان فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از تولید بیش از 500 محتوای آموزشی توسط دانش‌آموزان استان ویژه انتشار در شبکه شاد خبر داد و گفت با راه‌اندازی کانال پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد و برگزاری جشنواره تولید محتوای آموزشی در کشور، دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز فارس تاکنون حضوری فعال و موثر در این جشنواره داشته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از 500 محتوای آموزشی توسط دانش‌آموزان استان فارس

امید اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) توسط وزارت آموزش و پرورش، گفت: سازمان دانش‌آموزی با راه‌اندازی کانال پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی مربیان و مدرسین تشکیلات، اقدام به تولید محتوا در موضوعات مختلف و ارائه در این شبکه اجتماعی کرده است.

او شبکه شاد و به ویژه راه‌اندازی کانال فرهنگی - تربیتی را ایجاد کننده فضایی ایمن دانست و افزود: برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند در برخی موارد برای دانش‌آموزان آسیب‌زا باشد، خانواده‌ها با آرامش و بدون دغدغه می‌توانند شبکه اجتماعی شاد را در اختیار دانش‌آموزان و فرزندان خود قرار دهند و با اطمینان خاطر در این فرآیند مشارکت کنند.

او ادامه داد: ظرفیت استفاده از این فضا حتی پس از گذر از بحران کرونا نیز فرصتی است برای استفاده تشکل‌های دانش‌آموزی تا توانمندی‌های خود را در آنجا بروز داده و به آموزش مهارت‌های مختلف به دانش‌آموزان بپردازند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کانال پرورشی و فرهنگی شبکه شاد با مدیریت سازمان دانش‌آموزی کشور راه‌اندازی شده است، استمرار فعالیت‌های تربیتی و زمینه‌سازی برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت به ویژه در شرایط کنونی و شاداب‌سازی فضای خانواده با بهره‌گیری از ظرفیت فعالیت‌های تشکیلاتی را از جمله اهداف راه‌اندازی این کانال برشمرد.

او تداوم فرآیند تعلیم و تربیت، سالم‌سازی فضای مجازی، شاداب‌سازی فضای شبکه شاد و به کارگیری مطلوب از ظرفیت نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی اعم از کارکنان، مربیان و مدرسین را نیز از ضرورت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه برای شروع این طرح، دبیرخانه 9 گانه‌ای در استان‌های منتخب راه‌اندازی شده است، گفت: دبیرخانه شاداب‌سازی، معرفت‌افزایی، اخلاق، مهارت‌های اجتماعی خبرنگاری پانا، دانش ‌تشکیلاتی، امداد و نجات، چوب و گره و در نهایت مخابره و جهت‌یابی و زندگی در طبیعت به ترتیب در استان‌های فارس، قم، خراسان رضوی، شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران، اصفهان، خوزستان و همدان، لرستان راه‌اندازی شده است.

به گفته اسماعیلی دبیرخانه شاداب‌سازی که به استان فارس واگذار شده مسوولیت تهیه محتوا از طریق تولید فیلم و کلیپ آموزشی در محورهای آموزشی فریادهای شادی، تشویق‌های اردویی، تشویق‌های بین‌المللی، ابداع دست‌ها و تشویق‌های جدید، بازی‌های بومی و محلی، بازی‌های نوین، بازی‌های فکری، دست‌ورزی اوریگامی، دست‌سازه‌ها، خلاقیت‌‌های نمایشی، فیلم کوتاه و انیمیشن را برعهده دارد.

او با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و مربیان تا نیمه شهریور ماه فرصت دارند تا تولیدات خود را ارسال کنند، گفت: سازمان دانش‌آموزی کشور قصد دارد در مهرماه جشنواره آثار منتخب کشوری را برگزار و از تولیدکنندگان برتر و استان‌های فعال در اجرای این طرح نیز قدردانی کند و در همین راستا ما نیز در استان از دانش‌آموزان و مربیانی که بیشترین تولیدات را داشته و یا آثار فاخری را تولید کرده‌اند به طور ویژه تقدیر خواهیم کرد.

علاقمندان نیز می‌توانند این آثار را در کانال parvareshi4 در شبکه شاد مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار