قیمت تخم مرغ صعود کرد

تهران (پانا)‌- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کشتار بالای ٦میلیون قطعه مرغ طی یکماه گذشته خبرمی‌دهد و می‌گوید با ادامه روند فعلی،در تولید محصولات پروتئینی ازجمله تخم مرغ با چالش مواجه می شویم.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت تخم مرغ صعود کرد

به گزارش مهر، ناصر نبی پور از افزایش ٢ هزارتومانی قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: قیمت این کالا طی ماه‌های گذشته کاهش زیادی داشته و هم اکنون رو به تعادل می‌رود.

وی قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را بین ٨٥٠٠ تا ٨٦٠٠ تومان اعلام کرد و درباره دلایل افزایش قیمت طب روزهای اخیر توضیح داد: گرانی نهاده‌های دامی هزینه‌های تولید را به شدت افزایش داده و مرغداران به ناچار، جمعیت زیادی از مرغ‌های خود را به کشتارگاه می‌فرستند.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: طی حدود یکماه گذشته مرغداران بالای ٦ میلیون قطعه مرغ را به کشتارگاه فرستاده‌اند که این جمعیت هم شامل مرغ‌های سن بالا بوده است و هم مرغ‌های با سن پایین.

نبی پور تصریح کرد: با شرایط ایجاد شده اگر مسئولان فکری برای تأمین و توزیع نهاده‌های دامی نکنند تولید محصولات پروتئینی از جمله تخم مرغ با چالش جدی در ماه‌های آینده مواجه خواهد شد.

وی درباره قیمت تمام شده تولید تخم مرغ در شرایط کنونی گفت: وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده تولید را ٩٨٠٠ تومان در هرکیلوگرم اعلام کرده است اما در نرخ اعلامی وزارت جهاد، قیمت مصوب نهاده‌های دامی محاسبه شده است، نه قیمت بازار آزاد.

نبی پور ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان حداکثر ٣٠ درصد نهاده مورد نیاز خود را با نرخ مصوب تهیه می‌کنند و مابقی آن از بازار آزاد تأمین می‌شود قیمت تمام شده تولید براساس محاسبات ما ١١ هزار و ٥٠٠ تومان است.

وی درباره صادرات تخم مرغ نیز گفت: صادرات انجام می‌شود و عمده آن نیز به کشورهای عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار