رونمایی از دسترسی بیش از ۱۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

تهران ( پانا) - با اتصال ۱۰۳۴ روستا به شبکه ارتباطی ۳G و ۴G، گام دیگری به سمت پیشبرد شبکه ملی اطلاعات برداشته می‌شود و به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بناست تا پایان سال جاری، تمام روستاهای بیش از ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی و پوشش نسل ۳ و ۴ متصل شوند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از دسترسی بیش از ۱۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

مراسم «رونمایی از دسترسی بیش از ۱۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات»، امروز شنبه ۲۴ خردادماه ۱۳۹۹، برگزار می‌‌شود. در این مراسم در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص خواهند داد. با اضافه شدن این روستاها، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه ایرانسل به ۱۷ هزار و ۶۴۴ روستا رسیده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار «دسترسی همگانی» و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی پهن باند کشور متصل می‌کند. کما اینکه سیدجمال هادیان - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در یک پست توییتری نوشت: ۱۰۳۴ روستا به شبکه ارتباطی ۳G و ۴G متصل می‌شوند و اگر همین‌طور پیش برویم، تا پایان سال تمام روستاهای بیش از ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و مطمئن می‌شوند.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات گفته بود: ۱۰۳۴ روستای دیگر تا شنبه از طریق ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. این بار استان‌های کردستان، خراسان رضوی، فارس و هرمزگان سهم بیشتری دارند. همه در تلاشیم تا با شروع مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، هر چه بیشتر محقق شود.

شرکت ارتباطات سیار ایران نیز از ابتدای سال ۱۳۹۸ با احداث ۲۷۹ سایت جدید، تعداد ۶۵۵ روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی مبتنی بر نسل‌های نوین تلفن همراه درآورده و ۳۸۱ سایت در ۱۴۰۷ روستا در این بازه زمانی به نسل‌های ۳ یا ۴ ارتقاء تکنولوژی یافته‌ است؛ بنابراین در بازه زمانی یک سال اخیر، ۱۵۸۷ روستا با پوشش جمعیتی حدود ۱.۳ میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شده‌اند. اپراتور اول توانسته تاکنون در ۴۱۴۲ روستا نسل چهارم، در ۵۷۰۷ روستا نسل سوم و در ۴۴ هزار و ۹۶۸ روستای کشور پوشش نسل دوم ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار