نژادپرستان به سلبریتی‌ها هم رحم نمی‌کنند

تهران (پانا) - تیغ بُرنده نژادپرستی که این روزها به لطف ارتباطات مجازی و نزدیکی بیش از پیش جوامع و ملیت‌ها به یکدیگر، بیشتر چهره‌ی زشت خود را نشان داده است، حتی به کودکان هنرمندان معروف هم رحم نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نژادپرستان به سلبریتی‌ها هم رحم نمی‌کنند

به گزارش ایسنا سایت الجزیره در گزارشی به ذکر مواردی از رفتارهای زشت نژادپرستانه که توسط کاربران در فضای مجازی نثار هنرمندان مصری می‌شود پرداخته است تا نشان دهد حتی سلبریتی‌های محبوب هم گاهی با این پدیده‌ی شوم اجتماعی دست‌و پنجه نرم می‌کنند.

الجزیره آورده است: نژادپرستی و تحقیر شدن به خاطر شرایط جسمی و ویژگی‌های ظاهری که انسان در گزینش آن‌ها هیچ دخالت و اختیاری نداشته است، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دردناک است اما این مسئله تاثیرات روانی مخربی را برای کودکان در مسیر رشدشان به همراه دارد.

در ادامه به تعدادی از هنرمندان مصری که فرزندانشان در معرض آزار و انتقادهای نژادپرستانه قرار گرفته‌اند و واکنش این هنرمندان به این رفتارها اشاره شده است:

محمد رمضان بازیگر رنگین پوست و شناخته شده مصری پس از اینکه تصویری از خود را همراه با پسرش به اشتراک گذاشت با این کامنت نژادپرستانه مواجه شد «مثل پدرش سیاه است متاسفانه هیچکدام از فرزندانش به مادرشان نرفته و سفیدپوست نشده‌اند».

این هنرپیشه مصری در پاسخ به این کاربر گفته است: «من به رنگ پوست خودم، پدرم و فرزندانم افتخار می‌کنم و خوشحالم که فرزندانم نژادپرست نمی‌شوند چرا که پدر و مادرشان از دو رنگ متفاوت هستند»؛ البته سخنان تحقیرآمیز این کاربر با واکنش و انتقادهای دیگر کاربران مواجه شده و برخی او را به نژادپرستی متهم کردند.

محمد رمضان و فرزندش

کریم فهمی ـ بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس مصری ـ دیگر هنرمند رنگین پوستی است که در یک پست در اینستاگرام تصویری از عروسی برادرش همراه با دو دختر کوچکش منتشر کرد در حالی‌که صورتشان در تصویر مشخص نیست. تعدادی از کاربران با فرستادن پیام‌هایی همچون: چرا صورتشان را پنهان کردی مگر دیگران دختر ندارند؟ با این موهای وز چه کسی به آن‌ها حسودی می‌کند؟ شروع به تمسخر و ارسال پیام‌های نژادپرستانه برای این هنرمند مصری کردند که این واکنش‌ها عصبانیت این بازیگر را به همراه داشت.

کریم فهمی و دخترانش

غادة عادل هم بازیگری است که بعد از انتشار تصویر پسرش در فضای مجازی با تمسخر کاربران مواجه شد و پیام‌هایی با مضمون چاقی و هیکل بزرگ کودکش دریافت کرد.

فرزند سعد صغیر، بازیگر مصری هم که کمتر از ۱۰ سال سن دارد پس از اینکه پدرش عکسی از او را منتشر کرد به خاطر دندان‌های نامرتب و شکسته شده‌اش مورد تمسخر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار