استاندار گیلان:

هر نقطه از جغرافیای گیلان کهن و متمدن، به هنری شهره است

صنایع دستی گیلان، زمینه ساز حفظ ارزش های فرهنگی، آداب، رسوم دیرینه و اصالت های جامعه است

رشت (پانا) - استاندار گیلان در گرامیداشت هفته صنایع دستی، با قدردانی از تمامی فعالان این هنر اصیل عنوان کرد ذوق و خلاقیت های به کار رفته در صنایع دستی گیلان، زمینه ساز حفظ ارزش های فرهنگی، آداب، رسوم دیرینه و اصالت های جامعه است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هر نقطه از جغرافیای گیلان کهن و متمدن، به هنری شهره است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ متن نوشته ارسلان زارع در صفحه اینستاگرامی وی به شرح زیر است:

هنر صنایع‌دستی و آثار هنرمندان کشورمان را نماد ملی و چراغی فروزان برای آنانی که به‌دنبال هویت اصیل ایرانی هستند، می‌دانم و گیلان به‌درستی، قطب مهم صنایع دستی است.

سال گذشته روستای قاسم آباد رودسر با عنوان روستای جهانی چادرشب بافی ثبت جهانی و در هفته صنایع دستی امسال روستای فشتکه شهرستان رشت به عنوان روستای ملی حصیر انتخاب شد و خانه حصیر ایران در این روستا به افتتاح رسید.

هر نقطه از جغرافیای گیلان کهن و متمدن، به هنری شهره است و فعالیت افزون بر ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۸۵ رشته تخصصی در این استان، فرصتی ممتاز فراهم کرده تا با بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی این میراث‌های فرهنگی، هم بستر برای اشتغالزایی هموار و هم دست‌ساخته‌های سرشار از ذوق هنرمندان گیلان شناسانده شود.

معتقدم برنامه‌ریزی، توجه به نقش و اهمیت توسعه صنایع دستی و شناسایی ظرفیت های جدید این هنرصنعت در ایجاد اشتغال مولد، اثرگذاری بالایی در ارتقاء شاخص های کلان اقتصادی و نیز بهبود سطح درآمد و معیشت فعالان این حوزه دارد.

بی گمان توسعه بخشی به اقتصاد مناطق روستایی، در کنار توجه به مولفه های منطقه ای اعم از کشاورزی، دامداری یا گردشگری؛ از رهگذر سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی محقق می‌شود ضمن آنکه چشم اندازهای روشنی نیز برای رشد ارکان حیات اجتماعی دارد.

بر این باورم ذوق و خلاقیت های به کار رفته در صنایع دستی گیلان، زمینه ساز حفظ ارزش های فرهنگی، آداب، رسوم دیرینه و اصالت های جامعه است؛ برای نقش آفرینی آن در افزایش درآمد خانوار و در نگاهی کلان تحقق رفاه اجتماعی و مالی؛ لازم است مراکز آموزش صنایع دستی ، توسعه، از راه اندازی کارگاه های تولیدی نمونه بویژه در مناطق روستایی حمایت، فرهنگ استفاده از صنایع دستی ترویج و آنها در قالب برپایی نمایشگاه هایی محلی، ملی و جهانی معرفی شوند.

هفته صنایع دستی بر تمامی فعالان این هنر اصیل، خجسته و گرامی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار