تصمیم‌های کرونایی مهم یوفا؛ ادامه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا متمرکز می‌شود

اتحادیه فوتبال اروپا قصد دارد برای جلوگیری از سفر تیم‌های باقی مانده در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، تمام تیم‌ها را به صورت متمرکز در دو شهر جمع کند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم‌های کرونایی مهم یوفا؛ ادامه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا متمرکز می‌شود

هر چند فوتبال در اروپا پس از سه ماه تعطیلی از سر گرفته شده است و به غیر فرانسه، بلژیک و هلند در سایر کشورها خبری از تعطیل شدن کامل دیدارهای این فصل نیست، اما اتحادیه فوتبال اروپا قصد دارد برای برگزاری ادامه دیدارهای لیگ قهرمانان و لیگ اروپا تدبیری را بیاندیشد که هم ادامه دیدارهای این فصل رقابت‌ها پیگیری شود و مسابقات ناتمام نماند و هم خطر شیوع کرونا ویروس را کاهش دهد.

در همین راستا ساعتی قبل میرور گزارش داد که یوفا قصد دارد روز چهارشنبه و پنجشنبه جلسه‌ای را با کمیته اجرایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به صورت ویدئویی برگزار کند تا نظر مساعد آنها را درباره طرحی که مد نظر قرار داده است جلب کرده و سپس این طرح به صورت رسمی به اطلاع تیم‌های حاضر در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا رسانده شود.

براساس طرح مد نظر یوفا برای لیگ قهرمانان اروپا، قرار است دیدارهای باقی مانده مرحله یک هشتم نهایی براساس همان سیستم قبلی اما بدون حضور تماشاگر برگزار شود و سپس با مشخص شدن 8 تیم حاضر در یک چهارم نهایی، همه تیم‌های راهی لیسبون خواهند شد تا دیدارهای خود از یک چهارم نهایی تا فینال را به صورت تک بازی در این کشور برگزار کنند. یوفا برای میزبانی از دیدارهای یک چهارم نهایی تا فینال، شرایط شهرهایی از آلمان، روسیه و اسپانیا را هم سنجیده بود اما در پایان با توجه به وضعیت بهتر لیسبون و امکانات خوب این شهر، میزبانی را به آنها داده است. پیش از این قرار بود فینال در استانبول برگزار شود اما رویای برگزاری فینال از ترک‌ها گرفته شد.

همچنین درباره لیگ اروپا هم اتحادیه فوتبال اروپا طرحی مشابه با لیگ قهرمانان اروپا را مدنظر قرار داده است. تیم‌ها در یک هشتم نهایی با همان برنامه قبلی و بدون تماشاگر به مصاف هم خواهند رفت و با تعیین تیم‌های حاضر در یک چهارم نهایی، همه تیم‌ها راهی فرانکفورت شده و ادامه مسابقات به صورت تک بازی در این شهر برگزار می‌شود. پیش از این شهر گدانسگ به عنوان میزبان فینال معرفی شده بود.

دیگر تصمیم یوفا که هفته آینده قطعی خواهد شد، درباره برگزاری سوپر کاپ اروپا است. اتحادیه فوتبال اروپا قصد دارد این مسابقه را هم برگزار کند اما میزبانی از شهر پورتو گرفته شده و به بوداپست در مجارستان داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار