حاجی‌بابایی: نیاز به استخر و فضاهای ورزشی در مدارس مثل نیاز انسان به اکسیژن است

اگر می‌خواهیم کشور نجات پیدا کند راهی جز تقویت آموزش و پرورش وجود ندارد

تهران (پانا) - نماینده مردم همدان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت رشد متوازن در مدرسه‌سازی بیان کرد که استخر و سالن ورزشی زینتی نیست و نیاز به استخر و فضاهای ورزشی در مدارس مثل نیاز انسان به اکسیژن است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌بابایی: نیاز به استخر و فضاهای ورزشی در مدارس مثل نیاز انسان به اکسیژن است

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و وزیر اسبق آموزش و پرورش که در آیین افتتاحیه دو استخر بزرگ دانش آموزی ناحیه یک و دو همدان درکنار وزیر آموزش و پرورش حضور داشت با بیان اینکه آموزش و پرورش جان توسعه، رشد و تعالی یک کشور محسوب می شود، عنوان کرد: هر آنچه به آموزش و پرورش خدمت شود زینت کشور خواهد بود و در طول ۴۰ سال گذشته از انقلاب زحمات زیادی برای آموزش و پرورش کشیده شده اما حق آن ادا نشده است.

وی با بیان اینکه باید مسائلی چون احداث استخر و فضاهای آموزشی دانش‌آموزان در اولویت باشند، افزود: اگر دانش‌آموزان و بچه‌های ایران خوب تربیت شوند در آینده خانواده خوبی را تشکیل می‌دهند.

حاجی بابایی با بیان اینکه این دو استخری که افتتاح شد از ۱۰ استخر موجود در استان است، عنوان کرد: امروز دو مدرسه برای آموزش و پرورش افتتاح شد چراکه استخر و سالن ورزشی نیاز مدرسه بوده و زینتی نیست و نیاز به استخر و فضاهای ورزشی در مدارس مثل نیاز انسان به اکسیژن است.

وی با بیان اینکه نحوه اداره دو استخری که امروز افتتاح شد، باید به نحوی باشد که معلمان و دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند، عنوان کرد: هماهنگی خوبی بین مدیران و مسئولان استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین می‌گوید تمام مدارس کشور باید مجتمع حیات طیبه باشند، تاکید کرد: مجتمع حیات طیبه بدان معناست که باید مدرسه‌ای در همدان با چندین حیاط ساخته شود که یک مدیر راهبردی و چند مدیر تخصصی داشته باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه امور اجرایی باید از سوی مدیر راهبردی پیگیری شود، عنوان کرد: مدیر در سه سال اول ابتدایی کارش تخصصی است و با کارهای مدیر راهبردی کار ندارد و باید از روز اول دانش‌آموز برای آن پرونده تشکیل داده و وضعیت دانش‌آموز را بررسی کند و در صورت لزوم این دانش‌آموز را به مدیر راهبردی ارجاع می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حیات طیبه پدر و مادرها نیز باید در مدرسه دوره ببینند، اعلام کرد: کلمات در آموزش بار معنایی داشته و هر یک کلمه‌ای که به کار برده می‌شود، بار تعلیم و تربیتی دارد و در یکی از روزهای هفته پدر و مادر و دانش‌آموز باید با هم در مدرسه حضور داشته باشند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه آموزش و پرورش از ناحیه نیروی انسانی در معرض خطر است، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به شدت تقویت شود و قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

حاجی بابایی با بیان اینکه دولت و مجلس و همه مسئولان باید برای تقویت این امر با جدیت ورود پیدا کنند، افزود: اگر می‌خواهیم کشور نجات پیدا کند راهی جز تقویت آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی کشیده شده اما به علت فروچاله‌های آموزش و پرورش هنوز مشکلات فراوانی وجود دارد، مطرح کرد: منتظریم نظام رتبه بندی وارد مجلس شود همچنین حدود ۷۰ پروژه مصوب برای همدان داریم که اگر این طرح‌ها اجرا شوند، دگرگونی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته مدرسه سازی در کشور به صورت متوازن نبوده و قسمت‌هایی مدرسه ساخته شده که اکنون خالی است و در قسمت‌های دیگر با انبوه جمعیت مواجه هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه بدترین وضعیت مدارس در شهر تهران است، اضافه کرد: مهم این است که مدرسه سازی را ساماندهی کرده و حیات طیبه راه بیندازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار