استاندار بوشهر:

کارگروه ویژه اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش و شوراها تشکیل شود

بوشهر(پانا)_ استاندار بوشهر دستور تشکیل کارگروه ویژه بررسی تفاهم نامه آموزش و پرورش و شورای عالی استان ها را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه ویژه اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش و شوراها تشکیل شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالکریم گراوند در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر در سال 1399 با اشاره به امضای تفاهم همکاری مشترک وزارت آموزش‌وپرورش و شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی نیازها و تدوین برنامه‌ها ضروری است.

وی، با تاکید بر همکاری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در تامین نیازمندی‌های مدارس و آموزش و پرورش افزود: با توجه به رسالت سنگین آموزش و پرورش می‌طلبد همه برای تامین نیازهای آن مشارکت و کمک کنند و با توجه به ظرفیت بالای شوراهای شهر و روستا، همکاری این نهادها در این امر مهم اثربخش است.

گراوند با تاکید بر عملیاتی‌شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها گفت: با این هدف باید کارگروهی ویژه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیران کل شهری و روستایی استانداری، رئیس شورای استان و رئیس شورای مرکز استان تشکیل شود تا تفاهم نامه تبدیل به مصادیق عملیاتی شده و از ظرفیت شوراها، نسخه بومی، عملیاتی و اجرایی تدوین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی در استان در دولت یازدهم گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر در همکاری با آموزش و پرورش تاکنون موفق عمل کرده‌اند و طرح تقویت بنیه علمی نمونه و الگوی موفقی در کشور بود.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه بررسی تفاهم نامه نیز می تواند با اجرای نسخه های بومی به الگو و نمادی برای سایر استان ها تبدیل شود.

گراوند با بیان اینکه همه باید به آموزش و پرورش در همه سطوح کمک و یاری کنند خاطرنشان کرد: رشد و کمال فرزندان جامعه از دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد که لازم است همکاری‌ها در تامین نیازهای آموزش و پرورش گسترش یابد.

استاندار بوشهر در ادامه به طرح «آجر به آجر» پرداخت و با بیان اینکه در این طرح همه می‌توانند در حد توان در اجرای پروژه‌های آموزشی سهیم شوند خاطر نشان کرد: هرکسی درحد توان در ساخت فضاهای آموزشی می‌تواند مشارکت کند که باید این مهم فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به مشارکت همه مردم در دوران دفاع مقدس گفت: باید این مدل نیز در امر مدرسه سازی عملیاتی شود و هر کس به میزان توان مالی خود در مدرسه سازی مشارکت داشته باشد.

وی، طرح "آجر به آجر" را یکی از طرح‌های تحولی و اثربخش در حوزه ارتقای مشارکت خیران مدرسه ساز دانست و تاکید کرد: بسترسازی برای مشارکت همه مردم در امر مدرسه سازی یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح در آموزش و پرورش است.

استاندار بوشهر افزود: مشارکت همگانی در طرح «آجر به آجر» می‌تواند نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات فضاهای آموزشی و تجهیزاتی استان بوشهر داشته باشد.

وی گفت: هر میزان مبلغ که از مشارکت های مردمی جمع آوری شود، ما نیز از محل اعتبارات استانی در اجرای این طرح مهم سهیم خواهیم شد و این اعتبار جدای از اعتبارات سالیانه ای است که کمیته های برنامه ریزی برای اجرای پروژه های آموزشی مصوب می کنند.

گرواند در پایان با تاکید بر اجرای دو مصوبه "تشکیل کارگروه های ویژه اجرای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و شورای عالی استان ها" و " اختصاص اعتبارات استانی معادل مشارکت خیرین مدرسه ساز در طرح آجر به آجر " اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این دو مصوبه، گام های خوبی بری توسعه آموزش و پرورش در استان برداشته شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار