سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار میلیارد ریالی در پارک‌های پتروشیمی

تهران ( پانا) - مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به احداث چهار پارک پتروشیمی در کشور می‌گوید ‌مجموع سرمایه‌گذاری در این چهار پارک‌ به ۴۴ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار میلیارد ریالی در پارک‌های پتروشیمی

به گزارش ایرنا، «رسول اشرف‌زاده» با بیان اینکه احداث این چهار پارک پتروشیمی، ‌ بیش از ۱۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، ‌ میانگین بازدهی این طرح‌ها را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اولین طرح از این مجموعه، ‌پارک ملامین ارومیه است که با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا خواهد شد.

به گفته اشرف‌زاده، ‌اشتغالزایی مستقیم این طرح ۹۴۰ نفر خواهد بود و این پارک پتروشیمی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌کند که با نرخ بازده ۲۹.۹ درصد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این پارک در ۶ ناحیه شامل رزین‌سازی، ورق‌های ملامینه، ‌ روکش‌های لمینتی، ام دی اف، ‌اچ دی اف و پارکت‌سازی ساخته می‌شود.

اشرف‌زاده دومین پارک را پارک پلی‌پروپیلن ایلام دانست که در آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با این سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۸۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی نرخ بازده داخلی پارک پلی پروپیلن ایلام را ۳۱.۲ درصد دانست و گفت: این پارک نیز ۶ ناحیه خواهد داشت که شامل قالب تزریقی، ‌فیلم و شیت، ‌قالب‌های بادی، ‌پایپ، روکش محافظ و الیاف است.

مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پارک اوره رزینی لردگان را دیگر طرح در بین چهار پارک پتروشیمی عنوان کرد و افزود: این پارک که در هفت منطقه شامل کریستال ملامین، ‌ مشتقات ملامین، ‌کودهای شیمیایی، ‌صنایع پلاستیک، صنایع چسب، ‌مصنوعات شیمیایی و سیستم‌های خودرو می‌شود با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریالی اجرا خواهد شد.

وی آخرین طرح در ساخت پارک‌های پتروشیمی را پارک کریستال ملامین لردگان دانست که با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا می‌شود.

اشرف‌زاده تاکید کرد: اشتغالزایی مستقیم این طرح ۳ هزار و ۳۴۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۶ هزار و ۱۶۰ نفر است که با نرخ بازدهی داخلی ۳۰ درصد اجرا خواهد شد.

وی افزود: این پارک در هفت ناحیه شامل ورق‌های لمینتی، ‌ ملزومات مصرفی، ‌ چسب‌ها، ‌محصولات صنعتی، ‌ صنایع رنگ، چرم و چرم مصنوعی و صنایع کاغذسازی خواهد بود.

احداث پارک‌های پتروشیمی به عنوان تکمیل‌کننده زنجیره ارزش به شمار می‌رود و می‌تواند جلوی خام‌فروشی محصولات پتروشیمی و واردات محصولات مشابه را بگیرد و از این راه از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار