در گفت‌وگو با پانا

جبار قوچان‌نژاد: نیمکت تیم ملی والیبال بعد از ولاسکو بی‌ثبات شده؛ سرمربی جدید تیم ملی باید سطح بالا باشد

پیدا کردن جایگزین برای ستاره‌های فعلی تیم ملی زمان‌بر است

تهران (پانا) - کارشناس والیبال ایران و رئیس هیات والیبال خراسان رضوی معتقد است فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی باید به سراغ سرمربی سطح بالا برود.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جبار قوچان‌نژاد: نیمکت تیم ملی والیبال بعد از ولاسکو بی‌ثبات شده؛ سرمربی جدید تیم ملی باید سطح بالا باشد

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت فعلی تیم ملی والیبال ایران و عدم انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: «با وجود ویروس کرونا چاره‎‌ای جز صبر کردن تا فروردین ماه نداریم، مگر اینکه در بین مسابقات لیگ برتر والیبال بتوانیم به مدت 10 الی 15 روز بازیکنان را به اردوی تیم ببریم، در غیر این صورت عجله‌ای برای انتخاب سرمربی و پرداخت هزینه مضاعف نداریم به خصوص که مربی خارجی باشد.»

وی درباره حضور سرمربی خارجی یا اعتماد کردن به ایرانی‌ها گفت :« اصولاً سرمربی خارجی به روز و مطرح دنیا می‌تواند مدیریت بهتری را برای تیم ملی اعمال کند اما اگر قرار بر این باشد که سرمربی بلغارستانی یا صربستانی باشد، سرمربی ایرانی از نظر مدیریت و روانشناسی بهتر است.»

قوچان نژاد درباره هزینه کردن برای انتخاب سرمربی درجه یک و مقایسه هزینه‌های والیبال با فوتبال گفت:« درآمد‌های فوتبال خیلی بیشتر است و اهرم‌های خوبی برای هزینه کردن دارند، چه بسا تیم‌های لیگ دسته سه فوتبال هم خرید و فروش بازیکن دارند، ولی با این حال در لیگ‌های والیبال خرید و فروش بازیکن نداریم. تیم ملی فوتبال در جام جهانی فقط حضور پیدا می‌کند اما از گروه بالا نمی‌رود، ولی تیم والیبال ایران جزو 8 تیم برتر دنیا است و این امتیاز خوبی برای والیبال و ورزش ایران است.»

سرمربی سابق پیام مشهد درباره آوردن بازیکن جوان به جای بازیکن‌های با سابقه و قدیمی برای تیم ملی گفت: «به طور مثال تیم‌های والیبال در کل کشورها با فقر پاسور روبه‌رو هستند. ما پاسورهای خوبی مثل وادی و کریمی داریم اما جایگزینی برای سعید معروف نمی‌توانند باشند. اگر روزی سعید معروف بخواهد از والیبال خداحافظی کند تیم ملی والیبال ایران با خلأ بزرگی مواجه خواهد شد. »

وی ادامه داد: « همچنین بازیکن‌هایی مثل شهرام محمودی، محمد موسوی، امیر غفور با تجربه بازی در المپیک و جام جهانی در والیبال امروز حضور ندارند. باید به جوان‌ها فرصت داد تا بتوانند بازیکنانی همچون سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی بشوند اما این موضوع راهی بسیار سخت است ولی به مرور زمان این کار انجام می‌شود. برای جایگزین شدن این ستاره‌ها باید تجربه ملی آنها زیاد شود و کاری زمان‌بر است.»

وی درباره تغییر زیاد سرمربی برای تیم ملی والیبال ایران گفت:« نیمکت تیم ملی والیبال ایران بعد از ولاسکو دچار بی‌ثباتی سرمربی شده است. سرمربی‌هایی مثل کواچ و کولاکوویچ از مربیان مطرح دنیا هستند ولی تیم ملی ایران مربی می‌خواهد که هم از نظر فکری و هم از نظر مدیریتی و روانشناسی سطح بالایی داشته باشد ولی با نوسانات ارزی و اقتصادی که مشکل اصلی تیم ملی و فدراسیون است ثبات کار را از تیم می‌گیرد و تیم را به عقب می‌کشد. سرمربی اروپایی خیلی با کیفیت‌تر و با ثبات‌تر هستند.»

رئیس فدراسیون والیبال خراسان رضوی در پایان گفت:« والیبال ایران از نظر سرویس و دریافت ضعیف شده است و هر سرمربی مسئولیت تیم را به عهده داشته باشد باید برای تقویت نقطه ضعف‌ها اقدام کند و این مشکلات را برای حضور تیم در المپیک توکیو برطرف کند .»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار