تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بابلسر و نور افتتاح شد

ساری (پانا) - دو پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مجتمع معلمان بابلسر و هتل ساحلی شهر در ایزد شهر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بابلسر و نور افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجتمع معلمان بابلسر ( ۸۶۰ واحدی) با ظرفیت ۳۰۰مترمکعب در شبانه روز و سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال که از سال ۹۶ آغاز شده بود، امروز به بهره برداری رسید.

همچنین سیستم تصفیه خانه فاضلاب هتل ساحلی شهر(188 واحدی) واقع در ایزدشهر با ظرفیت 60مترمکعب در شبانه روز و با سرمایه گذاری 7میلیارد ریال نیز با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران و مسئولین شهرستان نور به بهره برداری رسید.

در آیین بهره برداری از این سیستم که در سالن همایش هتل ساحلی شهر برگزار شد، ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در سخنانی ضمن تبریک هفته محیط زیست، گفت: موضوع محیط زیست باید به یک باور و دغدغه عمومی تبدیل شود.

او افزود: تشکل های زیست محیطی با جدیت و مطالبه گری در جهت فرهنگ سازی و صیانت از محیط زیست تلاش می کنند و حفاظت از آن را به عنوان دغدغه و هدف اصلی خود می دانند.
ابراهیمی با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی افزود: تشکلهای زیست محیطی تلاش زیادی در هوشیارسازی جامعه دارند و ضمن مطالبه گری یکصدا، دغدغه های زیست محیطی را نیز بیان می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درهیچ جای دنیا دولتها به تنهایی قادر به حفظ محیط زیست نبوده و باید از ظرفیت مردمی در این حوزه استفاده کرد.

او تصریح کرد: در حوزه محیط زیست استان دو چالش عمده مدیریت پسماند و مدیریت پساب وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: در استان حدود ۲۷ سایت دفن پسماند وجود دارد که تمام این سایت‌ها فاقد استانداردهای لازم هستند و نبود مدیریت درست در جمع آوری پسماندها مشکلات متعددی برای این استان ایجاد کرده است.

ابراهیمی در خصوص مشکلات پساب نیز گفت: در کشور بیش از ۵۰ درصد فاضلاب‌های خانگی تصفیه می‌شود اما در مازندران در خوشبینانه‌ترین حال، به ۱۴ تا ۱۵ درصد می‌رسد که نسبت به میانگین کشوری هم ۲ تا ۳ برابر عقب هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص رهاسازی پساب برخی از مجموعه‌های ساحلی به دریا که تحت عناوینی چون مجموعه‌های آموزشی و تفریحی توسط دستگاه‌های مختلف بنا شدند، افزود: با گذشت بیش از سه دهه فعالیت پلاژهای دستگاه‌های مختلف در ساحل خزر، فاضلاب این اماکن اقامتی به دلیل عدم تعبیه تصفیه خانه فاضلاب وارد دریای خزر می‌شد.

او تصریح کرد: با پیگیری‌های مجدانه این اداره کل در دو سال گذشته و هدف گذاری بمنظور تجهیز سیستم تصفیه خانه فاضلاب در این مراکز ، خوشبختانه حدود 80 درصد از واحدهای مذکور سیستم تصفیه فاضلاب را نصب کرده و تعدادی نیز در حال انجام عملیات اجرایی هستند، اما برخی که به این امر تمکین نکردند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.

ابراهیمی ادامه داد: در هفته محیط زیست چندین پروژه سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجموعه‌های تفریحی و پلاژها، همانند این دو پروژه در سطح استان به بهره برداری رسیدند و در روزهای آتی نیز در شهرستان رامسر چهار پروژه دیگر واحدهای بزرگ خدماتی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: محیط زیست به هیچ وجه مخالف توسعه استان نیست اما ضوابط و ملاحظات زیست محیطی باید رعایت شود.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد تا با هم افزایی، محیط زیست که امانتی الهی در دست ماست، به نسل آینده تحویل نماییم.

شادمان فرماندار شهرستان نور نیز با بیان اینکه به همه مجتمع‌های تفریحی و توریستی واقع در این شهرستان ملزم به احداث و تعبیه سیستم تصفیه فاضلاب شدند، از اختصاص ردیف بودجه‌ای سیستم فاضلاب برای نور خبر داد و گفت: این شهرستان به دلیل نزدیکی دریا به کوه و دشت و بالابودن سطح آب حتی در روستاها، شرایط خاصی دارد.

شادمان با اعتقاد به اینکه هر پروژه‌ای باید دارای پیوست زیست محیطی باشد،اظهار امیدواری کرد تا سیستم فاضلاب شهری در نور راه‌اندازی و مشکلات موجود برطرف ‌شود.

او با اشاره به ثبت۹ میلیون و ۲۰۰ هزار اقامت در شب در بهار و تابستان گذشته، شهرستان نور را یکی از مناطق گردشگری استان مازندران اعلام و بر حفظ پاکیزگی شهری تاکید کرد.

فرماندار نور با بیان اینکه توسعه پایدار شاخص‌های مختلفی دارد، یکی از مهمترین آنها را رعایت ملاحظات و موازین محیط زیستی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار