مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:

علاوه بر استخرها، پروژه های توسعه خانه معلم، احداث درمانگاه فرهنگیان و توسعه اردوگاه ها جزء برنامه های استان است

همدان (پانا) - ساخت اماکن ورزشی نظیر استخرها در راستای تقویت ساحت زیستی و بدنی و بلکه تقویت ساحت های دیگر است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
علاوه بر استخرها، پروژه های توسعه خانه معلم، احداث درمانگاه فرهنگیان و توسعه اردوگاه ها جزء برنامه های استان است

محمد پورداود در مراسم افتتاح استخرهای دانش آموزی همدان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این که جسم بستری و موکبی است برای تعالی روح و عروج به عالم علوی و جسم سالم جایگاهی است که روح در آن به سوی حضرت جانان است، اظهار کرد: خوشبختانه در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش و بر گرفته از قرآن و سیره ائمه هداه علیهم السلام است، یکی از ساحت های شش گانه ساحت زیستی و بدنی است که مهم ترین جهت گیری آن عبارت از تعامل مستمر روح و بدن، با این توضیح که در این جهت گیری رابطه روح و بدن رابطه بنیادین عمیق و جزء اصول مبرهن و متقن هستی است.

پورداود افزود: این یعنی همان نظریه جسمانیه الحدوث و روحانیه البقا و در چنین فضای فکری مفهوم سلامت در این ساحت معنای گسترده تری می یابد و ابعاد روانی را نیز شامل خواهد شد؛ از این رو می توان گفت که رویکرد این ساحت از تربیت نیز نگاهی کل نگر و تلفیقی است.

وی تصریح کرد: اگر به برخی از اصول این ساحت نظر داشته باشیم، خواهیم دید که توجه هماهنگ و متعادل به ابعاد جسمانی، روانی، زیستی، اجتماعی، محیطی و معنوی رشد متربیان در این ساحت قصد شده است و ساخت اماکن ورزشی نظیر همین استخرها در راستای تقویت همین ساحت و بلکه تقویت ساحت های دیگر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که در زمینه ساخت و ساز به ویژه مدرسه سازی کارهای بزرگی انجام شده است و در این میان نقش خیرین بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می کنم که جشن خداحافظی با بخاری های غیر استاندارد در بهمن ماه سال 97 به عنوان یک نمونه بارز در استان صورت گرفته است.

پورداود با بیان این که خوشبختانه وزیر تحول خواه آموزش و پرورش برای شتاب بخشی به راهکارهای عملیاتی سند که منبعث از مبانی نظری است، بسته های تحولی را به عنوان محور همه فعالیت های آموزش و پرورش در دستور کار تعلیم و تربیت کشور قرار داده اند، افزود: وی به درستی مسیر گام دوم انقلاب را که سفر من الخلق الی الحق است پیمایش سلوک از طریق سند تحول بنیادین می دانند و در این راستا با وجود مدت زمان کوتاهی که در این سمت قرار داشته کارهای شگرفی در مباحث مختلف تربیتی، آموزشی، اداری و نیز معیشت کارکنان داشتند.

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش استان بر مبنای سند تحول حرکت می کند و همکاران ما با نگاه تحولی برنامه ها را پیش می برند، تصریح کرد: کرامت معلمان اولویت اساسی دستگاه تعلیم و تربیت استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به پروژه های آموزشی استان، گفت: علاوه بر استخرها، پروژه های مهم دیگری از جمله توسعه خانه معلم، احداث درمانگاه فرهنگیان، توسعه اردوگاه ها به ویژه اردوگاه چالوس جزء برنامه های استان است.

وی کسب رتبه 4 کنکور، کسب رتبه برتر کشور در حوزه نماز و کسب رتبه برتر کشور توسط شورای آموزش و پرورش استان را از جمله موفقیت های دستگاه تعلیم و تربیت استان ذکر کرد و افزود: استان همدان در پوشش سوادآموزی با 95 درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای آموزش مجازی در شرایط کرونایی، اظهار کرد: همکاران ما در بحث آموزش های غیر حضوری سنگ تمام گذاشتند و اجازه ندادند کوچک ترین وقفه ای در تحصیل دانش آموزان عزیز ایجاد شود.

پورداود افزود: با همت و تلاش مثال زدنی معلمان استان، آموزش جریان پیدا کرد و در نقاط مختلف از جمله مناطق دور دست، روستاها و حتی مناطق عشایری، محتواهای آموزشی به شیوه های مختلف ارائه شد و حتی برای مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی به اینترنت ندارند محتواهای آموزشی در قالب درسنامه و لوح فشرده ارسال شد.

وی گفت: حتی معلمان دلسوز استان با ایثار و فداکاری برای کمک به آموزش دانش آموزان عزیز به منازل آنها رفتند و با رعایت پروتکل های بهداشتی تعلیم و تربیت بچه ها را دنبال کردند.

پورداود با بیان این که آموزش و پرورش استان همدان در تولید محتوا و استفاده از ظرفیت رادیو و تلوریون جزء استان های برتر بود، افزود: محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان استان از شبکه های سراسری آموزش و شبکه 4 سیما و همین‌طور شبکه استانی صدا و سیما پخش شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پوشش شبکه شاد، گفت: استان همدان در پوشش شبکه شاد جزء استان های برتر است؛ به گونه ای که تمامی مدارس استان پوشش داده شده و همه مدیران، معلمان و بیشتر دانش آموزان عضو این شبکه شده اند.

پورداود در پایان ابراز امیدواری کرد: با کمک همه اثرگذاران تعلیم و تربیت کشور در استان روز به روز به هدف عالی که قرب الی الله است، نزدیک و نزدیک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار