وزیر آموزش و پرورش: ۱۹۷ هزار نفر کمبود نیرو داریم

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد بر اساس شاخص‌های سازمان اداری استاندارد و شورای عالی وزارت، حدود ۱۹۷ هزار نفر در آموزش و پرورش کمبود نیرو داریم.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: ۱۹۷ هزار نفر کمبود نیرو داریم

به گزارش ایرنا، ‌محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: با وجود کمبود نیرو در آموزش و پرورش، تلاش شده تا با استفاده از دیگر نیروها و ظرفیت بازنشستگان، کمبودها بر طرف شود.

وی عنوان کرد: امروز بهترین محتوایی که در بهترین مدارس تهران عرضه می‌شود، همزمان در دورترین روستاهای سیستان و بلوچستان نیز قابل دسترسی است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است؛ در این سند اهداف دوره‌های تحصیلی به طور خاص تعریف شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس تصمیم های هیات دولت، قرار است کارکنانی که ماهانه کمتر از سه میلیون تومان درآمد دارند، حقوق آن‌ها به بالای این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کرونا یک پدیده غیر منتظره عالم گیر است که همه را درگیر خود کرد، بیان کرد: امکانات کشورها برای برخورد با این بیماری یکسان نبود و جمهوری اسلامی ایران در مقابله با آن سرافراز بیرون آمد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه ها برای مقابله با کرونا به موقع وارد شد، افزود: کاری که در کشور ما انجام شد متفاوت تر از سایر کشور ها بود.

وی عنوان کرد: قبل از راه اندازی شبکه شاد، پنج اپلیکیشن اعلام آمادگی کردند تا فضای آموزش مجازی برای دانش آموزان شکل گیرد، که در نهایت شبکه مجازی شاد انتخاب شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با استفاده از این اپلیکیشن، معاونان ما امکان این را دارند تا با همه معلمان دوره های مختلف تحصیلی به صورت زنده ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه در این اپلیکیشن درس‌هایی همچون پرورشی بیش از ۲ میلیون بازدید دارد، عنوان کرد: معلمی که بخشی از مردم با آن شوخی کردند نشان داد این معلم برای موفقیت دانش‌آموزانش دغدغه دارد و ما از آن با برقراری ارتباط تلفنی دلجویی کردیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه باید تا پایان مرداد سال جاری همه مدارس کشور به سامانه هوشمند تجهیز شوند، افزود: شبکه شاد به ما بیشترین امکان را برای برنامه ریزی دقیق می‌دهد.

وی گفت: دانشگاه ها از ۳۰ سال پیش موظف به برگزاری کلاس‌های مجازی هستند اما حالا ما پیش از آن‌ها در آموزش و پرورش توانستیم این امکان را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طرح «آجر به آجر» برای ترویج فرهنگ مدرسه سازی به صورت جدی اجرا می‌شود و دوست داریم همه مردم ایران در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه همدان در امر خیرین مدرسه ساز همواره در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد گفت: این استان رتبه نخست را در شورای آموزش و پرورش کشور دارد و همین مرا ترغیب کرد در این شورا شرکت کنم.

این جلسه به صورت زنده از شبکه شاد برای مدیران مناطق مختلف آموزش و پرورش کشور پخش شد و بیش از ۶۸۰ نفر به صورت زنده از آن بازدید کردند.

وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

امروز پنجشنبه نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، ۲ استخر دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان بهره‌برداری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار