مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان:

صاحبان مشاغل تا پایان مرداد ماه برای تسلیم اظهارنامه فرصت دارند

زنجان (پانا) - مسئول روابط عمومی امور مالیاتی استان زنجان خبر داد صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا پایان مردادماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1398 خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم نمایند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
صاحبان مشاغل تا پایان مرداد ماه برای تسلیم اظهارنامه فرصت دارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، هاشم دینی اعلام کرد: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) که مطابق قانون می بایست تا 31 خرداد ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام می کردند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا 31 مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: به محض آماده شدن نرم افزار اظهارنامه اشخاص حقیقی عملکرد 98 از سوی سازمان، این نسخه بر روی سایت سازمان به آدرس www.tax.ir بارگذاری شده و مودیان محترم مالیاتی می توانند با دریافت آن اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه های خود کنند. در حال حاضر فرم اظهار نامه های اشخاص حقیقی عملکرد 98 برای گروههای سه گانه جهت آشنایی مودیان در سایت بارگذاری شده و در دسترس است.
وی با بیان اینکه پیش از این مطابق قانون، مودیان حقوقی مکلف به ارائه اظهارنامه تا پایان تیرماه مهلت ارائه اظهارنامه های خود را داشتند، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری نیز تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.
دینی خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه فوق اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره اول (فصل بهار) سال 1399که مهلت آن تا 15تیرماه بوده نیز تا 15 شهریورماه تمدید شده است. همچنین کلیه سال مالی شرکت ها نیز در این بازه زمانی به مدت دو ماه و حداکثر تا 31 شهریور ماه تمدید شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همچنین تأکید کرد: سقف مهلت تا 31 شهریور ماه بوده و مهلت های مقرر برای آن گروه از مودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آنها لغایت 99/06/31 باشد، با عنایت به اینکه سقف مهلت تا پایان شهریورماه سال جاری است، از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهند بود.
وی در خاتمه تاکید کرد: با عنایت به وجود زیرساختهای الکترونیکی ارائه اظهار نامه ها و پرداخت الکترونیکی مالیات مودیان محترم نیازی به حضور در ادارات مالیاتی ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار