رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جلسه فوق العاده شورای مدیران منطقه ۵ سازمان بازرسی کل کشور :

بی ثباتی سیاست ها، مقررات و رویه‌های اجرایی کسب و کارها، مشکلات عدیده برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است

زنجان (پانا) - علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در این جلسه با بیان اینکه موضوعات بانکی، تخصیص ارز و مسائل گمرکی عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان را شامل می‌شود، اظهار کرد پایش محیط کسب و کار به صورت کشوری در بازه زمانی هر سه ماه و فصلی در استان ها صورت می گیرد که در این رابطه پنج مورد از مشکلات استان نیز احصا و برای بهبود وضعیت پیشنهاد شده است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بی ثباتی سیاست ها، مقررات و رویه‌های اجرایی کسب و کارها، مشکلات عدیده برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، جلسه فوق العاده شورای مدیران منطقه ۵ سازمان بازرسی کل کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای سازمان‌های صنعت معدن و تجارت، روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، روسای خانه صنعت، معدن و تجارت و 5 نفر از فعالان اقتصادی استان های حاضر برگزار شد.

علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، قابل پیش‌بینی نبودن تغییرات قیمت مواد اولیه، بی ثباتی سیاست ها و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کارها را از جمله مشکلات مهم حوزه اقتصاد استان عنوان کرد و گفت: تامین مالی از بانکها، تولید و عرضه نسبتا آزاد کالاهای غیر استاندارد و تقلبی در بازار و رویه های اداری برخی دستگاه های دولتی نیز از دیگر مشکلات مهم حوزه اقتصاد استان است.

یگانه فرد در ادامه سخنان خود با اشاره به کمبود مواد اولیه واحدهای تولیدی روی استان، افزود: واحدهای تولیدی روی در بحث تامین مواد اولیه نیز با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند.

وی مشکلات ارزی را نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولید روی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این واحدها در حال حاضر خاک مورد نیاز خود را به صورت موقت و بدون اینکه ارزی مبادله شود وارد می کنند که بانک مرکزی با یک بخشنامه در مورد برگشت ارز، واردات این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان مشکلات مربوط به "گیاه گون" و بخشنامه های منابع طبیعی را عمده مشکلات بخش معدن استان زنجان عنوان و تصریح کرد: از سال ۱۳۹۷ تا به امروز این مشکل برطرف نشده و حوزه کاری معدن استان و استان های شمال غرب را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

یگانه فرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی و عدم سرمایه‌گذاری در عمده محصول تولیدی استان یعنی زیتون، گفت: توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار در حال حاضر با مشکل تخصیص و تامین آب مواجه بوده و این مشکل تا به امروز حل نشده و کشاورزان را در بلاتکلیفی قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه تولیدات مرتبط با حوزه کشاورزی دو محصول زیتون و سیر نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد، گفت: زیتون ایران رتبه نهم دنیا را دارد در حالی که در تولید روغن زیتون جزو ۱۹ کشور دنیا هستیم.

در ادامه این جلسه موضوعات دیگری از سوی حاضران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در این رابطه ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تولیدکنندگان انتظار تسهیل امور برای رونق تولید دارند، اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند انجام اقداماتی است که فعالیت واحدهای تولیدی را متوقف نسازد و در حال حاضر بخشنامه هایی از سوی بانک مرکزی برای تولیدکنندگان مشکلات ایجاد کرده که نیازمند اقدامات موثر در این حوزه است.

سرپرست سازمان بازرسی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه های تسهیل گری حوزه جهش تولید پیش‌بینی شده است، گفت: در این بخش ۲۶ برنامه مصوب شده در استان داریم که عملیاتی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار